TOP

CBW-Mitex sluit al haar leden aan op de Fashioncheque

CBW-Mitex heeft een samenwerking afgesloten met Fashioncheque. De brancheorganisatie sluit al haar leden automatisch aan op de Nederlandse modecadeaubon. Hierdoor is de cadeaukaart vanaf 29 november inwisselbaar in meer dan 10.000 modezaken in Nederland. Dit maakte CBW-Mitex directeur Jan Dirk van der Zee 25 november bekend tijdens de formele lancering.

“De cadeaubonnenmarkt in Nederland is ieder jaar zo’n € 4,6 miljard waard”, vertelt Jan Dirk van der Zee, CBW-Mitex directeur, donderdagochtend in het Nieuwe Kafé in Amsterdam. “Het is eigenlijk heel bijzonder dat er voor mode nog geen landelijke cadeaubon was die door duizenden winkels wordt geaccepteerd.” Door de samenwerking van CBM-Mitex met het bedrijf Fashioncheque is deze landelijke cadeaubon er nu wel.

Automatisch lid
De Fashioncheque bestaat al bijna twee jaar, maar door de samenwerking met CBW-Mitex is het aantal acceptatiepunten van de cadeaukaart van 3.000 naar 10.000 winkels gestegen. Ondernemers met een eigen kledingzaak ontvangen vanaf maandag 29 november een brief met informatie over hoe de winkel de fashioncheque kan verkopen en innemen. Alle ondernemers die aangesloten zijn bij brancheorganisatie CBW-Mitex doen automatisch mee en ontvangen volgende week het pakket. Retailers die niet mee willen doen met de Nederlandse modecadeaubon kunnen dit melden bij CBW-Mitex.

De cadeaubon
De Fashioncheque werkt volgens hetzelfde principe als de boekenbon. De gever koopt hem bij het postkantoor, via internet of via een deelnemende winkels. De ontvanger kan de cadeaupas vervolgens inwisselen in één van de 10.000 winkels. Alle deelnemende winkels krijgen volgende week een pakket met stickers en ander promotiemateriaal. Hierdoor kan de ondernemer duidelijk maken dat de fashioncheque in de winkel geaccepteerd wordt. De cheques zijn verkrijgbaar in waarden van € 10, €20, €50 of € 100. Meer informatie: Fashioncheque.

Lancering
Donderdagochtend 25 november vond in het Nieuwe Kafé de formele lancering plaats. De presentatie werd verzorgd door Winston Gerschtanowitz. Na een ontbijt dook de presentator in Amsterdam de Kalverstraat op, om bezoekers te verrassen met de cadeaubon. Benieuwd naar de beelden? Bekijk de slideshow voor een impressie.