TOP

Camel Active restylet winkels en corners

Camel Active heeft de eigen winkels en shop-in-shops flink onder handen genomen. Het Duitse merk wil met een nieuwe inrichting de merkbeleving krachtiger neerzetten.

Camel Active wil de beleving uit de campagnes overbrengen in de winkels. Mark Schäfer, hoofd retail bij het merk, legt uit: “In onze campagnes reizen modellen, onze Camel Active-mannen, naar Bolivia, Mongolië en Malawi. De indrukken die zij opdoen, vertalen wij nu met presentatierekken en materialen naar een nieuwe winkelinrichting. Hetzelfde doen we bij de shop-in-shop (SiS) systemen.” Meubilair, productmanagement en visual merchandising zijn nauw op elkaar afgestemd en met elkaar verbonden. “Het nieuwe Roadside-concept is voor Camel Active daarom veel meer dan alleen maar een nieuwe generatie winkelinrichting”, vat Schäfer samen.

Shop-in-shop
Camel Active ziet veel kansen met de shop-in-shops. Bij zelfstandige modezaken kiest het merk het liefst voor oppervlaktes van 30, 50 tot 70 vierkante meter. Schäfer: “Uit analyses blijkt dat deze oppervlaktes het meest rendabel zijn”. Het merk focust zich op shop-in-shop varianten voor specifieke productgroepen als jassen, broeken en accessoires, die makkelijk op gespecialiseerde afdeling binnen modezaken geplaatst kunnen worden. Met onze verschillende modules willen we winkeliers helpen om meer lifestyle en emotie op de productgeoriënteerde afdelingen te brengen.”