TOP

C&A start grote biokatoen campagne

C&A begint 20 september met een grootse campagne om de collectie van biokatoen onder de aandacht te brengen van haar klanten. Uit eigen onderzoek concludeerde het modebedrijf, dat wereldwijd de meeste kleding van biokatoen verkoopt, dat dit onder klanten namelijk nog niet altijd even bekend is.

C&A begon vijf jaar geleden al met de teelt van biokatoen in India en verkoopt producten van biokatoen sinds 2007. Inmiddels is 10% van alle katoen die bij C&A verkocht wordt biologisch (18 miljoen stuks). Ter vergelijking: wereldwijd is 0,75% van alle katoen biologisch. Hiermee is C&A in 2009 door de Amerikaanse organisatie Organic Exchange uitgeroepen tot wereldmarktleider. In 2010 verwacht het bedrijf 23 miljoen stuks van biokatoen te verkopen. Om de kennis over biokatoen te vergroten en te delen heeft C&A Cotton Connect opgericht, een soort adviesbureau waar bedrijven hun katoenketen tegen het licht kunnen laten houden.

Bewust

De producten onder het Bio Cotton label van C&A zijn van 100% gecertificeerd biokatoen. De prijzen in de winkels zijn gelijk aan die van normale katoenen items. Woordvoerder Maiko Slegtenhorst: “Het is een bewuste keuze. We doen het niet uit marketingoogpunt of om er zelf beter van te worden, want we nemen de hogere prijs van biokatoen voor eigen rekening. Daarmee moet de klant gepusht worden om biokatoen te kopen.”

Bekendheid

Uit eigen onderzoek van C&A onder 126 klanten blijkt dat tweederde wel eens gehoord heeft van biokatoen, maar dat slechts 44% weet dat dit bij C&A verkocht wordt. Een meerderheid (69%) vindt het wel belangrijk dat C&A biokatoen verkoopt. Aandachtspunt van C&A op basis van dit onderzoek is het onder de aandacht brengen van biokatoen met een campagne. Daarnaast zal de moderetailer biokatoen voortaan apart presenteren in de winkel in plaats van tussen de rest van de collectie in de rekken.