TOP

C&A richt zich met nieuwe campagne op mannen

C&A focust zich in de nieuwe campagne volledig op de man. De modeketen wil zich op deze manier meer in de kijker spelen bij jonge mannen.

C&A ziet dat het merk een hoge naamsbekendheid heeft, maar onder jonge mannen nog niet de gewenste merkperceptie. Met de nieuwe collectie wil de modeketen aansluiten bij de belevingswereld van die jongere doelgroep. In de nieuwe wintercollectie voor 2019 staat attitude centraal: de houding en de manier waarop een man zijn kleding draagt.

Influencers

Onderdeel van de promotie van deze mannencollectie was een diner met modeshow voor influencers en bekende Nederlanders, zoals acteur Guido Spek, ex-voetballer Evgeniy Levchenko en illusionist Victor Middelkoop. De groep werd niet verteld welk modemerk de avond organiseerde. De mannen werden gekleed in items die zij ter plekke mochten uitkiezen.

Letters

Aan het eind van de modeshow werd duidelijk wie er achter het diner en de kleding zit. De drie modellen op het podium draaiden zich om en toen zagen de aanwezigen de letters van C&A op hun ruggen prijken.

Bereik

Uit de enquête die tijdens het event is gehouden, bleek dat 43% van de influencers minder tot geen interesse zou hebben als ze door C&A zelf uitgenodigd zouden zijn. Na afloop van de avond gaf 71% aan dat hun beeld van C&A was bijgesteld en 90% gaf aan dat ze open zouden staan voor een samenwerking. Het totaal gegenereerd bereik van die avond was 10.958.