TOP

C&A opent in Haarlem, G-Star lanceert Y2K collectie, Bristol zamelt €80.000 in

C&A heeft een nieuwe winkel geopend in Haarlem. G-Star lanceert een capsulecollectie met limited editions uit het jaar 2000. En Bristol zamelde bijna 80.000 euro in voor gezinnen die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 17 oktober 2022.

Hoofdbeeld: Vila Rouge

C&A opent nieuwe winkel in Haarlem

Op zaterdag 15 oktober heeft C&A een nieuwe winkel geopend in Haarlem. De retailer besloot de winkel te verhuizen van de Anegang naar de Grote Houtstraat, de winkelhoofdstraat van Haarlem. Het nieuwe pand was ooit een bioscoop en heeft een monumentale gevel en art deco accenten in het interieur. In de winkel is de nieuwe huisstijl van C&A toegepast, een verbeterde klantenservice en een sterke focus op denim en duurzaamheid. C&A moderniseert een groot aantal winkels om de nieuwe merkbeleving te presenteren. Al meer dan 70 winkels in Nederland kregen een update en in verschillende grotere winkelsteden wordt de winkel volledig gerenoveerd, zoals in Haarlem. Andere grotere renovaties vonden plaats in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht.

G-Star gaat terug naar het jaar 2000

G-Star Raw lanceert dit najaar een capsulecollectie met limited editions uit het jaar 2000. Originele G-Star-items van toen worden zonder aanpassingen opnieuw uitgebracht. De Y2K-revival beleeft momenteel zijn hoogtepunt en is voor het denimmerk de aanleiding om elf originele ontwerpen uit die tijd te herlanceren. Speciaal gecureerd door Rose Bertram, het model dat opgegroeid is in de jaren 00. Highlights uit de collectie zijn onder andere een ruimvallende cargobroek, strapless denim mini-jurkje en een cropped T-shirt met logo. De collectie is vanaf morgen in gelimiteerde oplage te koop.

Inretail: ’s Nachts sfeerverlichting winkelstraten onnodig

Brancheorganisatie Inretail roept gemeenten en winkeliersverenigingen om energiebewust om te gaan met de feestdagenverlichting. “Verlicht de straten tijdens de winkelopeningstijden maar schakel de feestdagenverlichting een uur na sluitingstijd uit”, luidt het advies. Veel gemeenten en winkeliersverenigingen maken inmiddels afspraken over aanpassing van het aantal uren dat de feestdagenverlichting brandt. Waar eerder soms dag en nacht de winkelstraten en -centra in volle glorie werden verlicht, past dat volgens de ondernemersorganisatie dit jaar niet in een situatie dat iedereen nadenkt over energiebesparende maatregelen. Het winkelend publiek merkt volgens Inretail niks van de forse energiebesparing die gerealiseerd wordt als de verlichting ’s nachts uitgaat. Nu de dagen korter worden benadrukt Inretail dat gemeenten er ook voor moeten zorgen dat de reguliere verlichting in winkelstraten en andere openbare ruimten in orde is voor het gevoel van veiligheid.

Vila introduceert nieuw sublabel

Rouge is het nieuwste sublabel van het Deense vrouwenmodemerk Vila, onderdeel van Bestseller. Rouge is een verlenging van het Vila-DNA, maar biedt meer luxueuze collecties, gemaakt van verfijnde stoffen en gekenmerkt door uitgewerkte details. Op de afgelopen Modefabriek in juli presenteerde het merk het sublabel al aan retailers. Op 19 oktober lanceert Rouge de eerste collectie aan de consument, in samenwerking met de Deense influencer Sophia Roe. Rouge brengt jaarlijks vier collecties, die zich kenmerken door vrouwelijke ontwerpen met een hint van ‘coolness en attitude’. De stijlen zijn tijdloos en ontworpen om langer dan het seizoen mee te gaan.

Bristol zamelt € 80.000 voor arme gezinnen

Bristol zamelde samen met klanten in Nederland en België € 78.558,41 in voor gezinnen die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Met de ‘In my shoes’- campagne riep de mode- en schoenenketen klanten op om zich in de schoenen te plaatsen van mensen die het financieel moeilijk hebben. Per verkocht paar leren kinderschoenen tijdens de campagneperiode maakte Bristol de belofte om 5 euro te schenken aan Nationaal Fonds Kinderhulp in Nederland en Stichting Pelicano in België. De klanten van Bristol konden hun steentje bijdragen met een vrije gift aan de kassa, en werden ook geraakt door de actie. In totaal doneerden ze meer dan dertigduizend euro, met verschillende winkels die de duizend euro overschreden. Vandaag, op de Internationale dag tegen armoede, kon Elise Vanaudenhove, CEO Bristol, een cheque van maar liefst € 43.973,39 aan Nationaal Fonds Kinderhulp overhandigen en € 34.585,02 aan Stichting Pelicano.

My Jewellery opent winkel in Amersfoort

My Jewellery opent op 19 oktober een nieuwe winkel in Amersfoort. Het is de 27e winkel voor de retailer. De winkel bevindt zich in de Langestraat op nummer 1, op een A-locatie tegenover Ici Paris. Deze boetiek krijgt net zoals alle andere winkels de bekende look, met velvet gordijnen, gouden kledingrekken en marmeren blokken met sieraden. My Jewellery opende dit jaar al vier winkels in België en vier in Nederland.