TOP

Business of Fashion gaat samenwerking aan met eigenaar designeroutlets

The Business of Fashion lanceert in samenwerking met de McArthurGlen Group, eigenaar van een twintigtal designeroutlets, een nieuw internationaal carrièreplatform: BoFcareers.

Via het nieuwe carrièreplatform van The Business of Fashion kunnen luxe modehuizen contact leggen met modetalenten. “De bestaande wervingsoplossingen voor de modebranche zijn inefficiënt en duur en halen onvoldoende uit het bindende vermogen van internet,” geeft Imran Amed, hoofdredacteur en oprichter van The Business of Fashion, aan in een persbericht. “We hebben de kans gegrepen om een wereldwijd forum voor talent open te stellen en dit te integreren binnen de BoF-website, waar een internationale pool van modeprofessionals dagelijks samenkomt.”

Samenwerking
Om het platform te lanceren gaat The Business of Fashion samenwerken met de McArthurGlen Group. Deze organisatie heeft twintig designeroutlets in Europa, waaronder een in Roermond, en gaat via het platform nieuwe werknemers werven.

“McArthurGlen is een organisatie met een grote ondernemersgeest en het vinden van de beste talenten wereldwijd is altijd een grote uitdaging.”, zegt Julia Calabrese, CEO van McArthurGlen. “We zijn er dan ook trots op dat we aan de wieg staan van de lancering van BoF Careers. Hiermee kunnen we mensen bereiken die niet alleen van mode houden en daar kijk op hebben, maar die ook slim en dynamisch zijn en snel kunnen schakelen, waardoor ze het ver kunnen schoppen in deze branche die continu in beweging is. We zijn heel blij dat BoF zijn visie heeft waargemaakt.”

Andere partners die samen gaan werken met BoFcareers zijn: Anya Hindmarch, Ermenegildo Zegna, Lane Crawford, LVMH, The Net-a-Porter group, Swarovski en Tory Burch.

Goede vakmensen
Uit een onderzoek van het modetijdschrift, uitgevoerd in samenwerking met The Boston Consulting Group, blijkt dat het voor luxe modehuizen steeds moeilijker wordt om goede vakmensen te vinden.  Maar liefst  40 procent geeft aan de juiste vakmensen niet te kunnen bereiken, dit geldt vooral voor de zelfstandige, kleinere modehuizen. Daarbij geeft 60 procent aan internet niet actief in te zetten om personeel te werven. Dat wordt merendeels overgelaten aan headhunters en bureaus.