TOP

Burberry richt zich meer op online marketing

Burberry vertienvoudigt hun online marketingbudget. Bedroeg dit budget vorig jaar nog 1,5% van het totale marketingbudget, nu wordt dit 20% van het totaal. De reden hiervoor is een toenemende vraag naar luxegoederen op internet. Dit melden elsevierretail.nl en nma.co.uk.

In 2008 besteedde Burberry totaal £1,8 miljoen aan alle marketingactiviteiten, slechts £27.000 hiervan was bestemd voor internet. Het nieuwe budget is dus fors gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Burberry heeft Simon Gresham Jones als digitaal manager aangesteld om het budget goed te besteden. Jones gaat zich daarom  richten op het digitale verkoop- en marketingkanaal van Burberry om meer consumenten aan te trekken.

Fred Uribe, directeur strategische marketing, zegt tegen nma.co.uk dat online marketing belangrijk is in financieel moeilijke tijden. “We moeten bewust zijn van de economische omgeving en internet wordt steeds meer een levensvatbare en economische manier om consumenten te bereiken.”