TOP

Burberry lanceert eigen social network

Modemerk Burberry komt in oktober met een eigen sociale netwerksite met de naam 'Art of The Trench'.

De netwerksite richt zich op de beroemde trenchcoat. Bezoekers kunnen hun eigen foto’s uploaden waarop ze een trenchcoat dragen. Anderen kunnen vervolgens weer reageren op deze foto’s en ze cijfers geven. Burberry hoopt met het netwerk een jongere doelgroep aan te gaan spreken en af te rekenen met het ouderwetse imago, waarbij het bekende Burberry-ruitje het belangrijkste trademark was.

Strijd
Burberry is nog steeds in strijd met Aquascutum om wie de trenchcoat nou eigenlijk uitgevonden heeft. Beide partijen beweren namelijk de uitvinder van de beroemde jas te zijn. Met dit social network lijkt Burberry de eer echter op te eisen.

Facebook
Art of The Trench is niet het eerste internetavontuur zijn van Burberry. Het merk is ook al actief op Facebook en heeft daar zo’n 680.000 leden. De leden krijgen vaak delen van nieuwe collecties te zien en interviews met modellen van Burberry worden getoond.