TOP

Brunotti nu officieel lid van Eurosima

Het board- en lifestylemerk Brunotti heeft via een persbericht laten weten lid te zijn geworden van Eurosima (European Surf Industry Manufacturers Association).

Eurosima is de officiële organisatie voor de boardsports-industrie in Europa. Brunotti denkt dat een lidmaatschap van Eurosima extra mogelijkheden biedt om door te groeien op Europees niveau. Eén van de belangrijkste speerpunten van Eurosima is namelijk het bieden van waardevolle economische informatie voor en over de boardsports-industrie. Hierdoor wordt getracht de economische ontwikkeling van de markt te stimuleren. Leden worden geïnformeerd over nieuwsitems over economische ontwikkelingen gerelateerd aan de surf-, snowboard- en skate- markt. Daarnaast doen zij ook marktstudies naar onderliggende economische en sociale trends.

Brunotti is authentiek

Het Eurosima-bestuur heeft het lidmaatschap van Brunotti goedgekeurd omdat Brunotti een authentiek boardsports-merk is. Het merk is ontstaan in 1979 in Scheveningen met het ontwikkelen van windsurfboards. Deze authenticiteit draagt Brunotti ook actief uit in al haar producten en uitingen en zorgt op deze manier voor een positieve bijdrage aan de boardsports industrie.

Wat doet Eurosima?

Eurosima promoot de boardsports-industrie door het organiseren en ondersteunen van evenementen voor zowel de industrie als voor consumenten. Zo organiseren zij onder andere de World Snowboard Day en de International Surfing Day -een initiatief om het snowboarden en surfen te promoten bij jongeren. Ook worden er voor de leden congressen georganiseerd om actuele informatie te delen en te netwerken. Een ambitie van Eurosima is het stimuleren van maatschappelijk duurzaam ondernemen. Samen staat de industrie sterker om milieuvriendelijker te produceren en te ondernemen.