TOP

Bread&Butter winter 2011-2012: jogg-jeans en nachtclub G-Star

Directeur Karl-Heinz Muller had het al aangekondigd: de wintereditie van Bread & Butter zou druk worden. En druk is het inderdaad.

In de denimhal is het schuifelen door de paden en bij de grote merken staan rijen voor de standingang. Maar het wachten wordt vaak wel beloond: qua aankleding is deze editie wederom flink uitgepakt.

De jogg-jeans van Diesel
Hoewel de meeste merken in hun collectie voor winter 2011/2012 niet eens zoveel rigoureuze veranderingen doorvoeren, doet de presentatie soms anders vermoeden. Zo laat Diesel een nieuw technologisch hoogstandje zien: een lichttafel die een jeans herkent zodra deze op de tafel wordt gelegd. Alle informatie die over de specifieke jeans kan worden gegeven, is op de lichttafel te lezen. Qua collectie presenteert Diesel ook een nieuw model voor volgend jaar, de jogg-jeans, een combinatie van een sweatpants en een jeans. ‘Eindelijk kan je op zondag fashionable naar de snackbar’, aldus Press&PR Officer Noor Richel.

G-Star: private viewing in nachtclub-sfeer
Grote winnaar wat betreft presentatie is echter G-Star, die met een private viewing een zo compleet mogelijk collectie-beeld wil showen aan een exclusief publiek. In een nachtclub-setting die doet denken aan de jazz-cafés van de jaren ´30 in New York kondigt een quasi-verveelde Agyness Deyn de show aan, waarbij ze uitlegt dat G-Star van een steeds massaler wordende show terugverlangde naar een meer intieme setting. De show geeft weliswaar een breed beeld van de collectie, maar kiest hierbij wel voor een focus op de basis: denim. Het spelen met volumes, lengtes en kleuren blijft belangrijk. Nieuwkomers: de overall, voor zowel mannen als vrouwen, en gewatteerde kleding. Niet in jassen, maar in een lange rok voor vrouwen en broek voor mannen.