TOP

Bread & Butter gaat consument toelaten

Het superstrikte deurbeleid van Bread & Butter wordt losgelaten. In een open brief onthulde directeur Karl-Heinz Müller dat consumenten vanaf juli 2014 ook welkom zijn op de modebeurs.

“We hebben besloten de belangrijkste deelnemer in de markt, namelijk de eindgebruiker, toe te laten”, schrijft Karl Heinz Müller in een open brief naar de pers. “Door de nieuwe media is de consument beter geïnformeerd dan ooit te voren. We leven in een consumentenmarkt. De eindgebruiker beslist waar, hoe en wanneer hij wat koopt.”

Bang voor kritiek is Müller niet: “Ik verwacht een storm aan kritiek, net als toen we verhuisden van Keulen naar Berlijn. Pioniers hebben het altijd zwaarder. Maar het is tijd voor verandering. Niet alleen voor onze eigen bestwil, maar ook voor de toekomst van de hele branche.”

De directeur van de jeansbeurs heeft in de brief heel wat te zeggen over de andere beurzen in Berlijn. Volgens Müller is er sinds de terugkeer van zijn beurs in Berlijn een ‘goudzoekers mentaliteit’ ontstaan. “Het is heel makkelijk om ergens een hal te huren en een nieuwe beurs te beginnen, want grote beurzen zoals Bread & Butter zorgen toch wel voor bezoekers. Iedereen vist in dezelfde vijver en bijna niemand heeft een duidelijk profiel. Wat overblijft zijn exposanten en bezoekers die niet meer weten waar ze naartoe moeten gaan.”

Consumenten zijn vanaf de zomereditie in 2014 welkom. De precieze invulling van het nieuwe concept wordt nog bekend gemaakt.