TOP

Brand kerstetalage Maik de Boer was publiciteitsstunt

De brand die dinsdag 14 december in de speciale kerstetalage van Maik de Boer uitbrak, was een pr-stunt. Het nieuws dat The Society Shop in Amsterdam in brand stond, was bedoeld om aandacht te vragen voor de gevaren van feestverlichting.

De uitgebrande kerstetalage van stylist Maik de Boer in The Society Shop in Amsterdam is een actie van Energieveilig.nl. Het platform van Nederlandse Netbeheerders wil met de stunt aandacht vragen voor vergrote risico’s op brand in december. “De brandrisico’s in december nemen toe omdat mensen onachtzaam alle verlichting aansluiten en niet realiseren dat er overbelasting, oververhitting en kortsluiting kan ontstaan”, aldus Daniëlle Nicolaas, woordvoerster van Energieveilig.nl in een persbericht.

Maik de Boer wist van niks
Niet alleen de media en half Nederland is door Energieveilig.nl in de maling genomen, volgens Leontine Mourits, werkzaam bij het management van de stylist, wist de Boer zelf ook niks van de actie af. “Zelf zijn we ook ontzettend geschrokken, want het is ons gister pas verteld dat het om een publiciteitsgrap ging”, laat Mourits in een telefonische reactie weten. Op de vraag of de stylist er nu om kan lachen antwoord Mourits: “dat Maik de Boer in de maling is genomen vind hij niet heel leuk, maar omdat het bedrijf met de stunt een belangrijke boodschap wil overbrengen, kan hij de actie wel verdragen.”