TOP

Bodyfashion tijdens Modefabriek

Modefabriek staat niet bekend om de overvloed aan bodyfashionmerken. Het is a) geen 'echte' bodyfashionbeurs en b) een wintereditie. Wat inhoudt dat beachwearmerken vaak wachten tot de editie voor het zomerseizoen.

Vertrouwd gezicht tijdens deze modedagen was het oer-Hollandse Claesen’s. Maarten Klaassen: “De opnieuw uitgebrachte pocketboxer met condoom doet het hartstikke goed. En zoals gewoonlijk de basiscollectie. Er is veel interesse in de kerstcollectie, mensen komen gelijk af op de groene ruitjes en sterretjesprint.” In het oog springende items tussen de normaal vrij basic materialen van Claesen’s waren de frivole roze en blauw-witte damessetjes, inclusief ruches en kant.

Bikinibiza
Opvallend was de aanwezigheid van het enige beachwearmerk tijdens Modefabriek. Bikinibiza showde de nieuwste bikinisetjes en een aantal nieuwe product uit de collectie: kettingen en een armbandje. Kat Klerks van Bikinibiza: “Je ziet ontzettend veel meiden met rondlopen met hangers in de vorm van kruisjes of hartjes. Dit teken voor vrouwelijkheid zagen we nergens. Lot Fongers: “We willen meer doen dan alleen beachwear, misschien zelfs wel kleding, maar we blijven boven alles een beachwearmerk.” De nieuwste Bikinibiza collectie heeft zoals altijd een overdaad aan applicaties, maar de kleuren blijven tam. Die applicaties zullen wat betreft de dames niet snel verdwijnen. Klerks: “‘s Zomers heb je al zo weinig aan, zeker op het strand. Wat ons betreft mag wát je draagt best een beetje opvallen.”

Cavello
Nieuwkomer dit jaar was Cavello Underwear. Cavello’s Arjan de Jong: “In tegenstelling tot de Bodyfashionbeurs in Amersfoort is Modefabriek echt een kijkbeurs. We verkopen veel aan jeans- en herenmodezaken, die komen niet op lingeriebeurzen. Daarom hebben we toch besloten hier te staan. Je laat zo toch je merk spreken en je gezicht zien: dat is altijd goed. Bezoekers komen af op de diversiteit van de prints en de kwaliteit.” Cavello is niet bang voor concurrentie van de bekende kleurige ontwerpen van onder andere Muchachomalo of Björn Borg. “Welnee”, vertelt Nick Elbertsen van Cavello. “Wij richten ons op heren tussen de twintig en vijftig jaar. Onze collectie is verdeeld in verschillende type mannen zoals de sportieve, de modische of de klassieke man. De winkelier kan zelf bepalen welke lijn het beste bij zijn winkel aansluit.”