TOP

Binnenkijken: de nieuwe winkel van mannenmodemerk Labfresh

Modemerk Labfresh heeft een nieuwe winkel geopend in Amsterdam. Het interieur is fris en licht, een sfeer waar de producten van het Het Nederlandse mannenmodemerk goed bij passen.

De nieuwe winkel is gevestigd aan de Van Baerlestraat in het centrum van de hoofdstad. Eigenaren Lotte Vink (33) en Kasper Brandi Petersen (35) verruilden hiervoor hun pand aan de Brouwersgracht, elders in het centrum van de hoofdstad. De nieuwe stek heeft hoge ramen, waardoor er veel licht binnenvalt. Binnen oogt het bijzonder ruim, mede dankzij de gedeeltelijk open etage met glazen wanden en het lichte interieur. De frisse Labfresh-collectie past naadloos in het geheel. [Tekst loopt door onder de foto’s.]

Kasper Brandi Petersen en Lotte Vink.

Testunit

Eyecatcher is de testunit waar klanten met eigen ogen kunnen zien hoe een scheut rode wijn van een Labfresh-kledingstuk afloopt. Anders dan op het vorige adres is hier een aparte winkelvloer waar de complete Labfresh-collectie hangt. De keuze voor de Van Baerlestraat is een strategische, vertelt Vink in het interview dat wordt gepubliceerd in de mannenmodespecial van Textilia die op 9 2021 juli verschijnt. “Het is een straat waar veel mannenmodewinkels zijn gevestigd en het is er altijd druk.” Petersen vult aan: “Op deze plek hebben we fysiek feeling met onze klanten en het levert direct feedback op onze producten op. Op basis van die terugkoppeling kunnen we onze kleding verbeteren.” [Tekst loopt door onder de foto’s.]

Dragon’s Den

De winkel is gerealiseerd met de vierhonderdduizend euro die dit voorjaar werd opgehaald via crowdfunding (€400.000). Hoewel Labfresh ook investeerders heeft, is het ophalen van groeigeld een belangrijk onderdeel van de strategie. Wellicht hun bekendste actie is de pitch bij het televisieprogramma ‘Dragons’ Den’ in mei 2020, waar ze een aanbod kregen van €250.000 voor 15% van de aandelen. Via crowdfunding hebben ze tot nu toe zo’n 1 miljoen euro bijeengekregen. Crowdfunding dient voor Labfresh twee doelen. Eén: inspelen op de behoefte in de markt en precies maken wat de consument nodig heeft. En twee: een community opbouwen die fungeert als klankbord. Vink: “Crowdfunding is uitermate geschikt om onze plannen te toetsen. De mensen die in ons investeren, geloven in ons product en denken graag mee over de vervolgstappen.”

Foto’s: Marc Haers voor Labfresh

Het complete interview met de eigenaren van Labfresh lees je in de mannenmodespecial van Textilia die op 9 juli 2021 verschijnt.