TOP

Binnenkijken: de nieuwe WE Blue store in Amsterdam

Alles draait om denim in de eerste WE Blue store in Amsterdam. Met deze nieuwe formule wil de retailer de denimbeleving van mannen naar een hoger niveau tillen.

Hoe ver gaat de liefde van de man voor jeans? WE Fashion wilde dit weleens peilen. De retailer liet daarom 1000 mannen ondervragen, met duidelijke signalen als resultaat. Zo draagt maar liefst 41 procent van de mannen elke dag een jeans. Zestig procent van de mannen hebben meer dan 5 paar in zijn kast liggen. Nog een uitkomst: 41 procent van de respondenten kiest voor een spijkerbroek tijdens een eerste date. Het dragen van hun favoriete jeans zorgt zelfs bij een derde van de mannen tijdens het flirten voor een boost van het zelfvertrouwen.

Ambities

Deze nieuw opgedane kennis van de doelgroep sterkte We Fashion in de keuze voor het nieuwe ‘blauwe’ concept, dat 2 februari aan de Amsterdamse Nieuwendijk in een voormalige We Fashion Men opende. “De vraag naar denim blijft sterk”, vertelt woordvoerder Liselotte van de Lustgraaf-Johansen. “In de twee weken dat we nu open zijn is dit nu al de op twee na bestverkopende denimwinkel binnen WE Fashion.” Van de Lustgraaf-Johansen geeft aan dat de retailer ambities heeft voor meerdere WE Blue Stores, maar dat er op dit moment geen concrete openingen gepland staan.

Denimspecialisten

In de duidelijke denimwand worden de diverse fits en wassingen gepresenteerd. Naast het uitgebreide Blue Ridge jeansassortiment en casual collectie met onder meer sweats en shirts, beschikt de 120m2 grote WE Blue store over ervaren denimspecialisten. Zij kunnen klanten vertellen over de laatste trends en pasvormen en geven stylingtips.

Optimisme

“We zijn enorm trots op deze allereerste denimstore voor mannen”, laat Joris Aperghis, ceo WE Fashion, weten. “De herencollectie is nog altijd de motor van het bedrijf, waarmee we onze stabiele positie binnen het retaillandschap vasthouden. Het openen van deze prachtige winkel toont ons optimisme over de toekomst. We blijven dit jaar investeren in onze winkels, ons merk en natuurlijk onze mensen, met WE Blue Store als fantastisch begin.”  

 

2

1

3

4

5

6

7

8