TOP

Binnenkijken bij By-Bar in Maastricht

In september opende het Nederlandse vrouwenmodemerk By-Bar de deuren van de eerste winkel in Maastricht. “De opening van een By-Bar brandstore is een droom die uitkomt”, zegt oprichter Barbara Brenninkmeijer. Kijk mee in de nieuwe winkel.

De nieuwe winkel van By-Bar in Maastricht is te vinden op de Wycker Brugstraat in de wijk Wyck, bekend van de sfeervolle straatjes, hippe hotels en authentieke winkels en op steenworp afstand van de Maas. In de winkel worden de vrouwencollectie en de meisjeslijn verkocht. “Ik droomde altijd van een plek waar ik de totaal beleving van By-Bar kon neerzetten. We hebben voor Maastricht gekozen, vanwege de internationale uitstraling en de sfeer van de stad die heel goed bij By-Bar past,” zegt Barbara Brenninkmeijer. De aankleding van de winkel komt voor rekening van het team achter By-Bar. De inrichting is rustig en clean, zodat de collectie goed tot uiting komt.

Retailexpansie

In een interview in de vrouwenmodespecial van Textilia van januari 2019 vertelde Brenninkmeijer al retailambities te hebben. “We zouden graag een eigen brandstore openen, waarmee we willen zien waar we voor staan en waar het merk vandaan komt.” Ze dacht toen aan thuisstad Breda, maar vertelde ook: “Door de pop-ups zien we waar er traffic is en in welke steden we het goed doen. Maastricht is bijvoorbeeld een hele goede stad voor ons.” Voorlopig zijn er nog geen concrete plannen voor het openen van meer winkels.

Pop-up stores

Wel gingen er vorige week weer drie pop-up stores open, in Den Bosch, Bussum en Antwerpen. Ieder jaar in juni en december opent By-Bar verschillende pop-up shops door het hele land. Het is nu voor het eerst dat het merk daarbij de grens over gaat.  “Net als in onze brandstore, is de totaalbeleving van By-Bar goed te ervaren in onze pop-up winkels, iets om enorm trots op te zijn“, zegt Brenninkmeijer.

Snelle groei

By-Bar werd in 2008 opgericht door Barbara Brenninkmeijer. Begonnen met oorbellen, is het vrouwen- en meisjeslabel inmiddels uitgegroeid tot een volledig op elkaar afgestemde collectie van kleding, tassen en sieraden. Het snelgroeiende merk won al twee keer een FD Gazellen Award, in 2018 en 2019. Er zijn ongeveer 200 verkooppunten met de vrouwenlijn en 75 met de kinderlijn in Nederland en België. Sinds kort wordt het merk ook in Duitsland verkocht.