TOP

Binnenkijken bij Anthropologie, Capsters overgenomen en ceo Bijenkorf begrijpt niets van commotie ontslagen

Het eerste Nederlandse filiaal van Anthropologie werd afgelopen weekend geopend. Verder: sporthoofddoekenproducent Capsters is overgenomen en de ceo van De Bijenkorf begrijpt niets van de commotie die ontstond nadat er vrijdag naar buiten kwam dat tientallen werknemers worden ontslagen. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 18 november 2019.

Sporthoofddoekenproducent Capsters overgenomen

Capsters, het bedrijf dat bijna twintig jaar geleden een hoofddoek op de markt bracht waarmee veilig en praktisch gesport kon worden, is overgenomen. De Nederlandse producent heeft een nieuwe eigenaar gevonden in het Maleisische equivalent ‘Capsters Malaysia’, onder leiding van Shahrul en Fazlin. Designer Cindy van den Bremen en medeoprichter Karin Mastenbroek zullen betrokken blijven bij de Capsters familie.

Ontwerper Cindy van den Bremen raakte geïnspireerd door een meisje dat de gymles werd uitgestuurd vanwege haar ‘onveilige’ hoofddoek. In 1999 studeerde Van den Bremen af met een serie innovatieve sporthoofddoeken. Sporten met een hoofddoek bleek al snel een universeel probleem en zodoende werd Capsters in 2001 gelanceerd. Capsters won een Good Design Award in 2003, werkte samen met de Fifa om het hoofddoekverbod op te heffen in 2012 en de sporthoofddoeken werden onderdeel van de vaste collectie van het Museum of Modern Art (Moma) in New York

Topman De Bijenkorf begrijpt niets van commotie rond ontslagen

Topman Giovanni Colauto begrijpt niets van de commotie rond tientallen ontslagen werknemers die vrijdag ontstond, zo laat hij weten aan De Telegraaf: “Het gaat goed met De Bijenkorf, maar je moet je bedrijf steeds blijven aanpassen. Je moet kijken welke vaardigheden je nodig hebt in de toekomst en soms moet je dan mensen wisselen. Dat is een heel normaal bedrijfsproces.” Het stoppen van het lichtfestival op de Dam is volgens de ceo ook geen bezuinigingsmaatregel: “Ons marketingbudget is nu hoger dan vorig jaar.”

Vans opent grootste Europese winkel in Londen

Schoenen- en kledinglabel Vans opent in november haar grootste Europese winkel op de Londense winkelstraat Oxford Street. Dat schrijft Fashionunited UK. Het nieuwe filiaal heeft een oppervlakte van 438 vierkante meter en zal zowel schoenen, kleding als accessoires van het merk verkopen. Er komt ook een ‘Custom Lab’ in de winkel, waar klanten hun aankopen kunnen laten personaliseren.

Zara ontwikkelt parfumcollectie met Jo Malone

Het populaire Britse cosmeticamerk Jo Malone slaat de handen ineen met kledingketen Zara. De twee brengen acht verschillende geuren uit, zo schrijf Vogue. Het high-end label Jo Malone staat bekend om luxe kaarsen, parfums, badproducten en kamergeuren. De parfums zijn in Europa vanaf 15 november te koop, Amerika en Azië moeten er nog iets langer op wachten. De unisex parfumlijn heet ‘Emotions’ en wordt uitgebracht in 10, 40 en 90 ml voor respectievelijk €5,95, €15,95 en €25,95.

Binnenkijken: Eerste Nederlandse Anthropologie geopend

Afgelopen weekend opende het Amerikaanse Anthropologie de eerste winkel in Nederland aan de Leidsestraat in Amsterdam. “Amsterdam is een stad die symbool staat voor stijl, creativiteit en een vrije geest, allemaal elementen die ook terug te vinden zijn in het DNA van Anthropologie”,  laat het bedrijf weten in een persbericht. Anthropologie verkoopt mode-, beauty-, woon- en lifestyleartikelen.

Het assortiment van de winkel zal voor een deel bestaan uit producten van lokale merken, zoals posters van Bodil Jane, handgemaakte leren tassen van José Mollura, laarzen gemaakt van vintage kelim tapijten van Kindred Spirits en kerstdecoratie van Vondels.