TOP

Bijzondere show boardmerk Protest

Op een zeer bijzondere en originele manier heeft boardwearmerk Protest maandagavond de nieuwe collectie en een nieuw logo gepresenteerd. In de Rotterdamse Maassilo waren de nieuwe slogans "Protest to get there" en "Overcome the obstacles" de rode draad van de avond.

Om de zaal waar de presentatie werd gehouden te bereiken moesten bezoekers zich symbolisch een weg banen tussen donkere gangetjes met de grootste obstakels van wintersporters zoals irritant zoemende wekkers en draaiende machines met vuile was.

“Afgelopen jaar presenteerden we onze collectie met een fashion show, maar dat voelde niet echt als ‘Protest’. We wilden dit jaar iets geks en meer persoonlijk doen. Iets waarbij men goed de collectie kon bekijken en aanraken maar tegelijkertijd kon lachen en een drankje drinken”, vertelde Hans van Breukelen, niet de oud-keeper maar de directeur sales, logistiek en financiën van Protest.

Het overwinnen van obstakels past prima bij Protest, want het merk heeft hard zijn best moeten doen om in de wintersportwereld serieus genomen te worden als Nederlands merk. “We zijn een boardmerk uit een land zonder bergen en golven dichtbij, tenminste niet zulke hoge als in de grote skioorden of op Hawaï. Dat maakt onze klanten ten opzichte van andere boardmerken misschien wel veel meer gepassioneerde sporters. Ze moeten er in elk geval veel meer voor doen om onze sport te beoefenen”, vertelt brandmanager Jeroen Coppens. “Al die jaren hebben we eigenlijk nooit veel aandacht gehad voor dat verhaal. We zijn daarom begonnen met het goed op papier zetten van wie we zijn en wat we willen betekenen voor snow- en waveboarders en golfsurfers.”

In een zaal die meer aan het decor van een optreden van een underground hip-hop band deed denken dan aan dat van een traditionele modeshow werd eerst het nieuwe logo gepresenteerd. Een simpele maar stijlvolle letter P van ruim twee meter hoog kwam het podium opgeschoven. Daarna werd onder begeleiding van knallende muziek de nieuwe collectie voorgesteld door 64 rijders uit binnen- en buitenland, waaronder veel jonge kinderen. De collectie was het best te omschrijven als eigenwijs en modern, met blauw, groen en paars als meest gebruikte kleuren.

De slagzin “Protest to get there” gaat Protest tijdens de ISPO in München en de Bread and Butter in Barcelona op een heel bijzondere manier in praktijk brengen. Bezoekers maken dan kans om vanaf het beursterrein met een helikopter te worden ontvoerd om meegenomen te worden naar de dichtstbijzijnde sneeuwtoppen om te kunnen snowboarden.

Bekijk de foto’s van de Protest-show.