TOP

Bijenkorfs Drie Laatste Dagen?

Vorige week vond bij De Bijenkorf alweer de 30ste editie van de Drie Dwaze Dagen plaats. De opkomst van online shoppen en de exclusieve koers van Bijenkorf doen echter de vraag rijzen of we de Drie Dwaze Dagen volgend jaar nog wel in de winkel zullen terugzien. Textilia zocht het uit.

Menig mens denkt bij de Drie Dwaze Dagen aan rennende huisvrouwen, op zoek naar koopjes. De Bijenkorf lijkt dit imago met haar nieuwe koers echter achter zich te laten. Het Nederlandse warenhuis haalt het ene na het andere luxe merk binnen. Bovendien heeft De Bijenkorf aangegeven zeven filialen te gaan sluiten en zich meer te richten op de webshop. Passen de Drie Dwaze Dagen nog in dit concept?

‘Geen uitspraak’

Robert Bohemen, marketingdirecteur van De Bijenkorf, laat de vraag of de Drie Dwaze Dagen gaan stoppen in het midden. “Uit concurrentie-overwegingen doen wij nooit uitspraken over toekomstige commerciële activiteiten, dus ook niet over de 31ste editie van de Drie Dwaze Dagen” zo zei hij eerder. Koopjesjagende huisvrouwen zullen dus nog even in spanning moeten blijven.

Toekomst voor de DDD

Een pr-medewerker van De Bijenkorf liet Textilia telefonisch weten dat er geen reden is om aan te nemen dat de Drie Dwaze Dagen zullen stoppen. Steeds meer merken willen zich verbinden, dus de Drie Dwaze Dagen zullen voorlopig nog wel blijven, aldus de medewerker.

Online en exclusief

Dat De Bijenkorf zich focust op online en op exclusieve merken, is geen aanleiding om aan de toekomst van de Drie Dwaze Dagen te twijfelen. De bekende DDD-boekjes zijn – online – maar liefst 2,5 miljoen keer bekeken. De Bijenkorf-app werd 100.000 keer gedownload. Bovendien zijn exclusieve merken niet per se dure merken zijn. Zo voegde De Bijenkorf niet lang geleden nog Topshop en COS toe aan haar assortiment.

De vraag of de Drie Dwaze Dagen zullen stoppen moet vooralsnog dus ontkennend worden beantwoord. Het enige waar we wél op kunnen rekenen lijkt een 31ste editie met premium merken en veel online bezoekers.