TOP

Bijenkorf stopt met Chill Out

Warenhuis De Bijenkorf stopt na dit zomerseizoen met de jongerenafdeling Chill Out. Vorig jaar gingen er al vijf van de negen afdelingen dicht, dit jaar sluiten de laatste vier.

De Chill Out -afdelingen worden in fasen opgeheven. In 2009 werden de Chill Out afdelingen in de Bijenkorf-warenhuizen in Eindhoven, Maastricht, Amstelveen, Enschede en Utrecht gesloten. De vier die nu nog open zijn (Arnhem, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam) zullen na dit verkoopseizoen gesloten worden. 

Chill Out werd in de jaren negentig neergezet als dé jonge, hippe afdeling van De Bijenkorf. Het aanbod bestond uit een mix van de nieuwste streetwearmerken, hippe jeansmerken, trendy (woon)accessoires, gadgets, cosmetica en drankjes. De afdeling werd in sommige filialen aangekleed met een kapper of dj.

De belangrijkste reden voor het opheffen van de jongerenafdeling is dat het zich steeds minder onderscheidde van de rest en er steeds meer overlap was met het assortiment in de rest van de warenhuizen. Met name doordat de ‘gewone’ kledingafdelingen van De Bijenkorf een stuk jonger en hipper zijn geworden de afgelopen jaren, met merken als Dept en Supertrash. De Bijenkorf kiest er liever voor om dit segment meer aandacht te geven. De kleinere merken die in Chill Out werden verkocht zullen niet meer bij De Bijenkorf te koop zijn.