TOP

Bijenkorf opent enorme beauty-afdeling

Warenhuis De Bijenkorf opent in november een gigantische cosmetica-afdeling van maar liefst 1200 vierkante meter, inclusief een dagspa.

In de Amsterdamse vestiging van de Bijenkorf kun je vanaf 3 november terecht bij een niuwe beauty-afdeling van maar liefst 1200 vierkante meter. Dat meldt De Telegraaf. Er komen 25 beaty counters waar 15.000 producten verkocht zullen worden, voornamelijk van de exclusive lijnen. Ook komt er een dagspa en zullen er zo’n 125 beautydiensten worden aangeboden.

Tegen De Telegraaf zegt  Selina Johnston, hoofd inkoop cosmetica: “Mensen willen al lang niet meer alleen een product kopen, bezoekers willen worden vermaakt”. Aan de verbouwing, die ongeveer 25 mijoen euro kost, wordt nu nog gewerkt.

Twee jaar geleden besloot het warenhuis een nieuwe koers te varen. In dat kader werden de filialen Arnhem, Enschede, Groningen, Breda en Den Bosch gesloten. Ook trok Bijenkorf 200 miljoen uit om te investeren in de zeven overgebleven filialen en de webshop, waarbij vol werd ingezet op premium merken.

In 2013 zei ceo Giovanni Colauto daarover:  “Met de focus op premium experience sluit de Bijenkorf veel beter aan op de huidige wensen van onze klanten. Zij zoeken merken, service en een winkelbeleving van internationale allure.”