TOP

Bezorgdiensten webwinkels konden feestdagen niet aan.

Uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy blijkt dat een half miljoen bestellingen niet op tijd werden bezorgd voor de feestdagen.

Online aankopen die bestemd waren voor Sinterklaas en Kerstmis zijn afgelopen jaar vaker niet op tijd geleverd door webwinkels dan het jaar ervoor. Dit blijkt uit het onderzoek naar levering van bestellingen rond de feestdagen, uitgevoerd door Q&A Research & Consultancy.

Niet op tijd
Met Sinterklaas zijn 6,4% van de online bestellingen te laat geleverd. Met Kerst ging het om 7,1 procent van de pakketten die niet op tijd werden bezorgd. In totaal gaat het om meer dan 500.000 bestellingen die voor de feestdagen niet op tijd bij de consument terecht zijn gekomen.

Omzet
Het totale aantal online bestellingen voor de feestdagen lag in 2012 op hetzelfde niveau als in 2011. Met de nog altijd groeiende internetmarkt kan Q&A concluderen dat webwinkels omzet mislopen als blijkt dat ze niet in staat zijn op tijd te leveren. Dit onderzoek werd in de eerste week van januari uitgevoerd onder 2700 Nederlandse consumenten.