TOP

Beyoncé gezicht van H&M’s zomercollectie 2013

Beyoncé is deze zomer het gezicht van H&M. De wereldster speelt de leidende rol in een commercial op TV en in de printcampagne van de H&M zomercollectie 2013.

Beyoncé start op 15 april met haar uitverkochte wereldtour Mrs. Carter. De printcampagne van H&M introduceert ?Beyoncé als Mrs. Carter in H&M?, met als achterliggende gedachte dat alle vrouwen alles kunnen zijn: sterk, kwetsbaar, moeder, fun, flirterig. Fotografenduo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin hebben de campagne met Beyoncé geschoten op de Bahama’s.

Inspraak in de ontwerpen 

Overigens is Beyoncé niet alleen te zien in de campagne van H&M, maar had ze ook inspraak in de ontwerpen, waardoor ze haar persoonlijke stijl ademen. De collectie omvat badkleding en strandkleding en is vanaf begin mei verkrijgbaar bij H&M. In de commercial zal een nieuw lied van Beyoncé te horen zijn, Standing On The Sun, die vanaf begin mei wereldwijd online en op hm.com verkrijgbaar zal zijn.

Leuk en betaalbaar

“H&M?s focus op leuke en betaalbare fashion heeft me altijd aangesproken. Ik vond het concept van onze samenwerking te gek waarin we de verschillende emoties van vrouwen vertegenwoordigen door de vier elementen  vuur, water, aarde en wind. Het was een prachtige shoot op een tropisch eiland. Het voelde meer als het maken van een video dan een commercial”, zegt Beyoncé.