TOP

Bestseller-eigenaar doet investering in modeplatform Miinto

De eigenaar van het Scandinavische bedrijf Bestseller gaat investeren in het online modeplatform Miinto.

Miinto zit niet stil. Na de release van MyMiinto vorige week, heeft het online modeplatform Miinto nu nóg een nieuwtje: de eigenaar van het Scandinavische bedrijf Bestseller, Anders Holch Povlsen, doet namelijk een investering van honderden miljoenen Deense Kronen, omgerekend tientallen miljoenen euro’s, in Miinto. Hoeveel de investering precies bedraagt, is nog niet bekend.

Meerderheidsbelang

De Deense retailer koopt tussen de helft en tweederde van de aandelen in het online modeplatform op, volgens Emerce. (link: http://www.emerce.nl/nieuws/bestsellercom-koopt-meerderheid-miinto  )  Hiermee neemt het een meerderheidsbelang in Miinto Groep. In Nederland werd het modeplatform met RTL geëxploiteerd. De mediagroep doet zijn belang van de hand. Vincent Pieterson van RTL Ventures bevestigde aan Emerce dat hij het belang in het platform helemaal heeft verkocht.

‘Veelbelovende tijd’  

Door de samenwerking tussen Anders Holch Povlsen en Miinto zal de online business verder groeien. Daarnaast kondigt de samenwerking ook een ‘veelbelovende tijd’ aan voor de vele medewerkers. Dit meldt Miinto in een persbericht. Zo staat er in 2017 een lancering in België op het programma.

Marc Kooiman, managing director Miinto, zegt hierover: “De investering van Anders Holch Povlsen stelt ons in staat om nog meer consumenten bewust te maken van ons merk en ons concept. Het vereist een nauwe samenwerking, maar met deze investering zijn we meer dan ooit in staat de consument in contact te brengen met ons platform en de daarbij horende lokale ondernemers.”

Het online modeplatform wil zowel offline als online zoveel mogelijk groeien. Door verschillende projecten wil Miinto de detailhandel nog meer ondersteunen. Kooiman zegt super trots, gelukkig en dankbaar te zijn dat Anders Holch Povlsen investeert in Miinto. “We beschouwen deze investering als een enorme erkenning van het concept. Het was enorm hard werken om het bedrijf te laten groeien en dit is een mijlpaal voor ons allemaal.” 

Ontwikkelingen

De afgelopen jaren heeft Miinto grote ontwikkelingen doorgemaakt op het gebied van marketing en de focus gelegd op de technische verbetering van het platform. Het platform is naar eigen zeggen inmiddels geoptimaliseerd om zich meer aan te sluiten bij de behoeftes en wensen van de consument. Nu is het doel om steeds meer mensen met het platform kennis te laten maken en een begrip te worden in de landen Noorwegen, Zweden, Denemarken en Nederland. 

Miinto

Miinto is een online modeplatform dat samenwerkt met lokale moderetailers die hun producten online kunnen promoten en verkopen. Het platform verkoopt inmiddels meer dan 240.000 producten en duizenden merken. Miinto heeft vestigingen in Denemarken, Zweden, Noorwegen en Nederland.

 

Lees ook: Miinto helpt moderetailers op weg met eigen webshop (link: https://www.textilia.nl/Nieuws/Miinto_helpt_moderetailers_op_weg_met_eigen_webshop-161114110800#.WCnCuRLhC9Y )