TOP

Beebielove zoekt nog 40 verkooppunten

Beebielove wil in Nederland met maximaal 40 extra verkooppunten groeien. Susanne van der Linden, eigenaresse van het babylabel, vertelt over de plannen.

Na een flinke groei met 35 nieuwe klanten dit seizoen, wil Beebielove in Nederland nog eens uitbreiden met 40 verkooppunten. “Exclusivitiet is voor ons belangrijk. We zijn immers een merk in het midden/hoog segment en we hebben een trouw klantenbestand; veel winkels zijn al jaren klant. Met name in Noord-Brabant en Noord-Holland moeten we nu al vaak neeverkopen omdat een winkel dan te dicht bij een andere winkel ligt, maar in de provincies Zeeland, Drenthe, Flevoland, Friesland, Groningen en Overijssel zien we dat er nog groei mogelijk is”, vertelt Susanne van der Linden.

Maximale marges
Terwijl veel winkeliers een slecht seizoen achter de rug hebben, heeft Beebielove weinig gemerkt van de moeilijke tijd. “De reacties op de collectie en de verkopen van winter 2011 zijn zeer positief. De nabestellingen uit onze voorraad verlaten dagelijks ons magazijn.” Een verklaring is volgens Susanne dat babykleding als grote voordeel een lange ‘houdbaarheid’ heeft, zodat maximale marges te behalen zijn. “Baby’s worden nu eenmaal het hele jaar door geboren en de vraag naar babykleding, ook in het cadeausegment loopt het hele jaar door. Tevens brengt dit segment erg veel traffic in de winkel. De verkoopperiode vanaf maat 92 is veel korter.”

Meedenken
Heel belangrijk in deze tijd zijn meedenken met de klant en een goede service, vindt Susanne. “Je merkt dat iedereen zoekende is. Om hierop in te spelen zijn originaliteit, vernieuwing en verdieping van de collectie voor ons essentieel. We bieden bovendien een soepel nabestellingsbeleid, vanaf twee stuks zonder bijkomende kosten. Daarnaast ondersteunen we individuele marketingacties van klanten om de verkoop te bevorderen. Met het beschikbaar stellen van digitale foto’s en nieuwsbrieven ondersteunen we klanten bij het updaten van hun sites. En niet onbelangrijk hebben wij ons prijsniveau ondanks de gestegen grondstofprijzen stabiel weten te houden.”

Social media
Omwille van de naamsbekendheid zet Beebielove flink in op Twitter en Facebook. Zo vliegt het bontjasje van Beebielove deze winter de winkels uit en is het bij veel klanten al uit verkocht. Susanne: “Wanneer klanten een tweet sturen dat zij het nog beschikbaar hebben, dan re-tweeten wij dit naar al onze followers. Een online voorraadbron eigenlijk dus!”. Susanne vervolgt: “We hebben zelfs een YouTube-kanaal. Naamsbekendheid komt de doorverkoop zeker ten goede. Herkenning is erkenning.”

Info: Beebielove ontwerpt kleding voor baby’s in de maten 50 tot 92. 
http://www.beebielove.com/, salesmanager Nederland Femke Hertog > 06 31 77 32 61