TOP

Athleisure blijft groeien in 2017

Onderzoeksbureau GlobalData maakt bekend dat de Britse athleisuremarkt in 2017 met 8 procent groeit tot 2,5 miljard pond.

Athleisure is niet meer weg te denken uit het huidige modebeeld. Dat blijkt ook uit cijfers die GlobalData publiceerde over de Britse markt. Daar waar de complete kledingmarkt een verwachte groei noteert van 2.1 procent, is dat voor de sportmode met 8 procent een stuk hoger.

Asos

De reden voor de groei is de grote aandacht vanuit Instagram Influencers, die klanten aansporen sportswear aan te schaffen. Waarschijnlijk wordt de groei nog groter als modewebsite Asos in november haar eigen sportmerk lanceert, zo voorspelt GlobalData.

Social media

Fiona Paton, retail analyst voor GlobalData legt uit: “De omzetgroei in athleisure gaat flink pieken in 2017, maar blijft de komende vijf jaar een erg populaire categorie. De health- en fitnesstrend op social media geeft de verkoop van sportitems een boost. Daarnaast zijn er ook investeringen vanuit de overheid om mensen meer aan het bewegen te krijgen, daardoor wordt de doelgroep groter. Moderetailers als New Look, Primark en Asos investeren in hun eigen sportlijnen, waardoor vrouwelijke klanten meer keuze hebben en athleisure ook aanschaffen in plaats van casual items.”

Opvallen

“Om nog op te vallen in de steeds groter wordende sportmarkt moeten merken iets extra bieden,” vertelt Paton. “Dat kan door bijvoorbeeld samen te werken met bekende mensen of persoonlijkheden en op social media goed aanwezig te zijn.” Voorbeelden van merken die nét dat beetje extra doen zijn Sweaty Betty, Nike en Lululemon. Zij bieden hun klanten gratis gym lessen, Vip-korting en yoga- en hardloopclubs.

 

Altijd op de hoogte blijven van alle Athleisure trends en nieuwtjes? Abonneer je op onze Street x Active nieuwsbrief!

aanmelden-icoon