TOP

Asos Menswear breidt uit met eco jeans

Vanaf komend najaar biedt online retailer Asos duurzaam geproduceerde mannenjeans aan.

Asos biedt al sinds 2010 ecologisch verantwoorde vrouwenjeans aan onder de noemer ‘Eco Edit’. Vanaf september komt daar een vervolg op voor mannen. De online retailer presenteert vanaf dan denim in drie verschillende categorieën: blue collar, low impact en fade to grey. Elke sectie heeft een eigen organic of recycled verhaal, maar blijft volgens de aanbieder nog steeds ‘fashion forward’.

Gerecyclede denimgarens

Zo heeft de blue collar-collectie onder meer invloeden van traditionele workwear en kleermakerswerk. Denk hierbij aan diverse broekpakken met vintage denimwassingen, zon-gebleekte stoffen en patches. Low impact biedt gerecyclede denimgarens – van oude jeans die opnieuw gesponnen zijn – en denims die zijn gemaakt van organisch (laag gebruik van pesticiden, water en energie) katoen. Fade to grey biedt onder andere black jeans met vintage gewassen looks, motorinvloeden, skinny jeans en zelfreparatiemogelijkheden.

Made in Kenya

Asos investeert steeds meer in verduurzaming van het aanbod. Zo biedt het voor vrouwen onder de ‘Eco Edit’-noemer het label Asos Made in Kenya. Deze collectie wordt geproduceerd in samenwerking met de Keniaanse producent Soko Kenya. Naast de eigen duurzame lijnen selecteert de retailer verschillende verantwoorde collecties, waaronder Monki, Weekday en Toms.