TOP

ANWR-Garant introduceert nieuw outdoorplatform

Dat outdoor flink in de lift zit, merkt ook ANWR-Garant. De retailservice-organisatie lanceert maandag 15 april een nieuw, gespecialiseerd outdoorplatform voor retailers in dit segment.

Met het nieuwe outdoorconcept biedt ANWR-Garant ondernemers de kans om de krachten te bundelen met mederetailers en leveranciers binnen de outdoorbranche. Zo kunnen detaillisten volgens de organisatie hun slagkracht vergroten door onder meer het inkoopvolume (gedeeltelijk) te bundelen en het ondernemen van gezamenlijke marketingactiviteiten. Daarnaast hebben ook leveranciers een platform om zich beter te kunnen profileren naar de consument.

 

Keurmerk

Het outdoorplatform, waarvan maandag 15 april de naam en verdere details bekend worden, biedt het eerste jaar in ieder geval de naam, logo en een keurmerk. Ook komt er een gezamenlijke website met content van leveranciers, ondernemers en evenementen. De marketingafdeling zorgt op een centrale manier voor social media-content. Een andere doelstelling van het outdoorconcept is het onderling uitwisselen van voorraden, het gebruik van de ANWR-Garant-voorraad en het gemeenschappelijk inkopen van acties. 

 

Schot in de roos

Volgens Pieter Schaap, mede-initiatiefnemer, is het outdoorplatform een schot in de roos. “De belangstelling vanuit retailers is behoorlijk groot. Outdoor is een groeimarkt en we zagen duidelijke kansen en nood in deze branche. Dat dit terecht is, blijkt uit het grote aantal positieve reacties.”