TOP

Amsterdenim lanceert Amsterdenimclub*

Het jeansmerk Amsterdenim heeft het online platform Amsterdenimclub geïntroduceerd. Het label werkt hiervoor samen met online platformproducent Locals United.

Wie voortaan op de website van Amsterdenim klikt op ‘webshop’ komt terecht bij de Amsterdenimclub. Het spiksplinternieuwe initiatief van het jeanslabel en online platformbouwer Locals United. Want wie nog verder klikt op ‘winkels’ ziet vooralsnog negen modezaken, waaronder Cosmic Cowboys in Amsterdam, Ilco Jeans & Casual in Houten en Reykjavik in Meppel. Na het selecteren van een Amsterdenim-product is het aan de koper de keuze bij welke winkel hij dit wil aanschaffen.

Online profiel

Elk lid van de Amsterdenimclub krijgt de gehele collectie van het merk in zijn online profiel. Het merk levert aan de consument, daarbij faciliteert Locals United de financiële afwikkeling, productfotografie, de logistieke afhandeling en online promotie door middel van bijvoorbeeld een speciaal ontwikkelde Facebook plugin. Het is de bedoeling dat de komende weken er nog zo’n 30 winkels worden toegevoegd aan de webshop.

Geen concurrentie

De eerste reacties van retailers zijn goed, vertelt Amsterdenim-oprichter Ben Fokkema. “Het mooie is dat samen optrekken met de retailers. Er is geen sprake van concurrentie. We hebben geen rem op de collectie, wij beheren de voorraden, we kunnen leuke acties doen en we gaan samen in de opruiming. We benaderen samen de consument, wat ons merk bekendheid geeft én meer consumenten naar de winkels trekt. Alles is gebaseerd op succes.”