TOP

Ambitieus Schöffel verkoopteam wil grenzen verleggen

Het outdoor- en skikledingmerk Schöffel wil over 3 jaar de grens van 100 miljoen doorbreken door het inzetten van een nieuw en ambitieus verkoopteam.

Onder de leiding van de 42-jarige Christophe Weissenberger, die na 4 jaar van Spyder Europe AG is teruggekeerd naar Schöffel, wil Schöffel zijn internationaal profiel op scherp zetten en zijn engagement forceren in de verkoop. In het afgelopen boekjaar behaalde het bedrijf een omzet van 75 miljoen euro. En de actuele groei voor herfst en winter was plus 20 procent. “Wij groeien als merk sterk, omdat wij behoorlijk hebben geïnvesteerd,” legt directeur en aandeelhouder Peter Schöffel uit. “Over 3 jaar willen wij bij de omzet de grens van 100 miljoen doorbreken.”

Focus

De onderwerpen Retail, Eshop en Ecommerce krijgen bij Schöffel nu een nog grotere betekenis. Bestemmingsmanagement met Schöffel-partners, EDI-verbinding met handelaars gekoppeld aan automatische goederenvoorziening evenals de verdere uitbreiding van het Ecommercebereik met potentiële online-partners staan verder in het middelpunt. Weissenberger die al van 2000 tot 2006 fungeerde als hoofd verkoop bij Schöffel en veel internationale ervaring meebrengt voegt toe: “Het merk Schöffel moet zowel nationaal als internationaal sterk aanwezig zijn op alle kwaliteit- en groeigerichte verkoopkanalen, om in Europa duidelijk te groeien. Met de nu aanwezige structuur en een sterk gemotiveerd team is daarvoor de koers uitgezet voor de gezette doelen”, aldus Christophe Weissenberger.