TOP

Amazon introduceert Luxury Stores in Europa, Batavia Stad viert 20-jarig bestaan en Bas Kosters ontwerpt tas voor Bol.com

Amazon introduceert Luxury Stores in Europa, Batavia Stad viert 20-jarig bestaan en Bas Kosters ontwerpt tas voor bol.com. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 6 september.

Foto: Bol.com

Amazon introduceert Luxury Stores in Europa

Amazon Luxury Stores bereidt zich voor om later dit jaar in Europa te debuteren, volgens bronnen uit de sector. Dat meldt WWD. Dit luxeplatform is vooralsnog alleen in de Verenigde Staten actief en consumenten kunnen er uitsluitend op uitnodiging shoppen. Het platform zou medio november beschikbaar komen op de Europese markt, maar Amazon heeft officieel nog geen mededeling gedaan hierover. Details over deze stap zijn dan ook nog niet bekend. Dit nieuws volgt op het plannen van Zalando die onlangs aankondigde zijn luxe-aanbod uit te breiden via een samenwerking met Not Just A Label, het internationale designerplatform dat sinds 2008 ontwerpers een plek biedt om in contact te komen met een wereldwijd publiek. Het platform moedigt tevens designers aan om mode te creëren die duurzamer is en lokale gemeenschappen en ambachtelijk vakmanschap ondersteunt. Zalando maakte tegelijkertijd bekend tientallen luxemerken toe te voegen aan zijn assortiment. Dit jaar sloot Zalando al contracten af met meer dan 50 nieuwe merken, van trendsettende nieuwkomers tot gevestigde favorieten. 

Outletcenter Batavia Stad viert 20-jarig bestaan

Outletcenter Batavia Stad blaast vandaag 20 jaar kaarsjes uit. In die afgelopen twee decennia is het shoppingdorp met drie grote uitbreidingen in 2008, 2009 en 2017 inmiddels verdubbeld qua vierkante meters: Batavia Stad is nu ruim 31.000 m2 groot, omgerekend zo’n vijf voetbalvelden, aldus het persbericht. Het centrum telt 150 winkels die 250 nationale en internationale merken verkopen tegen kortingen tussen de 30 en 70 procent. Volgens Scott Otte, marketingdirecteur van Batavia Stad, presteert het centrum goed. “Onze cijfers laten een heel positieve trend zien. Zo was de omzet in juli flink hoger dan in het laatste ‘normale’ jaar in 2019. Ook de bedragen die bezoekers gemiddeld besteden, zien we stijgen. Vergelijken we de periode met 2019 – dus voor corona – dan doet Batavia Stad het qua omzet beduidend beter.” Hij zegt dat het geheim van het concept ‘op alle vlakken fris en verrassend te houden. “Van een gevarieerde merkenmix en persoonlijke service, tot het aantrekken van unieke winkels. Denk aan de officiële Max Verstappen Shop, waarbij zijn wereldberoemde Formule 1-auto nog tot eind september bij ons te zien is. Of de opening van onze eerste, eigen conscious pop-up store Re.Love half oktober.”

VIA Outlets opent duurzaam pop-up concept

VIA Outlets , exploitant van luxe outletcentra in Europa waaronder het 20-jarige Batavia Stad, lanceert een nieuw, duurzaam pop-upconcept genaamd de ‘Re.Love’ pop-up store. Dat meldt Fashionnetwork. De eerste winkel is net geopend in Freeport Lisboa Fashion Outlet en de tweede opening zal, zoals hierboven aangegeven, medio oktober openen in Batavia Stad in Lelystad. Beide pop-ups zullen drie maanden open zijn. Hiermee wil VIA Outlets ‘outletshoppen opnieuw definiëren, met name om gasten een duurzamere en premium winkelervaring te bieden.’ In de Re.Love-winkels zijn duurzame collecties te koop van merken zoals Karl Lagerfeld , Desigual , United Colors of Benetton , Hugo Boss , Bottletop , LoveBrand, Osklen, Pepe Jeans en Tommy Hilfiger. Ook is het de bedoeling dat shoppers kunnen huren en kopen bij de luxe tweedehandswinkel Trend Circle die merken als Prada , Chanel , Balenciaga , Gucci en Dolce & Gabbana verkoopt. VIA Outlets is opgericht in 2014 en is eigendom van de Nederlandse pensioenfondsbeheerder APG en beheert een portefeuille van 11 premium fashion outlets in heel Europa met meer dan 1.100 winkels.

Bas Kosters ontwerpt tas voor bol.com

Beeldend kunstenaar Bas Kosters heeft een tas ontworpen voor de samenwerking tussen online verkoopplatform Bol.com en magazine Linda. Op deze manier wil de webshop de verkoop van mode op het platform extra onder de aandacht brengen, zo meldt het in een persbericht. Vorig jaar maakte modeontwerper Claes Iversen een ‘bolkadot’-jurk. De tas van Kosters is gebaseerd op de bol.com stip. Het item is vanaf 4 september exclusief verkrijgbaar bij Bol.com in een oplage van 2.000 exemplaren voor 49,99 euro.  Vorig jaar startte een partnership tussen Bol.com en Linda. onder de noemer ‘Wil-je-hebben’, om mode bij Bol.com extra onder de aandacht te brengen. In 2020 werd het modeaanbod uitgebreid; tot die tijd bestond het assortiment uit schoenen en sieraden, sokken en lingerie. Sinds vorig jaar zijn daar volledige outfits bijgekomen en verkoopt Bol.com merken als Na-kd, Hugo Boss, America Today en Sapph, aan haar modeplatform toegevoegd. Ook in het komende jaar gaat bol.com haar assortiment met nieuwe merken uitbreiden, wordt de klantbeleving geoptimaliseerd en er wordt ingezet op de ontwikkeling van duurzame alternatieven voor een groot aantal producten.