TOP

Alleen online campagne voor de Maffe Marathon in Bijenkorf

De Maffe Marathon komt er weer aan. Warenhuis Bijenkorf heeft het volledige mediabudget gestoken in een uitgebreide online campagne, die wordt aangevuld met radiospots. De tv-campagne vervalt hierdoor.

De Bijenkorf gaat alleen nog maar online campagne voeren. De commercial die gemaakt is voor de Maffe Marathon is speciaal ontworpen voor het digitale kanaal en alleen online te zien. De Maffe Marathon is een van de grootste retailevenementen in Nederland. Volgens Robert Bohemen, directeur marketing van de Bijenkorf, is de belangstelling van de consumenten om de boekjes van de Maffe Marathon online te bekijken sterk toegenomen.

 “Het laatste jaar zien wij dat de digitale media doorslaggevend zijn voor ons bereik. De nieuwe de Bijenkorf App is binnen drie maanden ruim 200.000 keer gedownload, en op Facebook en andere sociale mediakanalen is de Bijenkorf een van de grootste merken. Onze webshop deBijenkorf.nl groeit explosief, zo ook het gebruik van tablets en smartphones”, aldus Robert Bohemen.

De Bijenkorf vindt het een ‘logische stap’ om de Maffe Marathon campagne volledig online te voeren. Het is daarmee een van de eerste retailers in Nederland die de stap van TV naar digitale media durft te maken.

Op 26 maart gaat het evenement van start en wordt op feestelijke wijze geopend in Amsterdam en zal tot 7 april duren. Tijdens deze opening vallen er ruim 1.000 ballonnen uit de lucht met bijzondere prijzen. Drie winnaars mogen met behulp van topstylisten een nieuwe outfit aanschaffen ter waarde van 750 euro. Verder zijn er luxe producten uit het Maffe Marathon-aanbod te winnen zoals een iPod. Vanaf afgelopen weekend zijn te Maffe Marathon boekjes te zien op deBijenkorf.nl en via de app. Ook alle producten zijn te koop via de site of de app.