TOP

Alex Jansen wordt Europees directeur Serfontaine

Alex Jansen wordt de CEO voor Europa van het Amerikaanse premium jeansmerk Serfontaine, dat sinds 2000 bestaat. Het merk was tot nu toe vooral actief in Amerika en wil nu Europa veroveren.

Alex Jansen is in de Nederlandse modebranche bekend van zijn bedrijf Fourtosix, eigenaar van het merk Cold Method en importeur van Nudie Jeans, PRPS en DKNY. Jansen gaat zich volledig richten op Serfontaine en is daarom teruggetreden als CEO van Fourtosix, maar blijft wel aandeelhouder. Frans Torqué neemt zijn taken als directeur over.

Kans

Alex Jansen: “De bedrijven staan volledig los van elkaar. Wel ga ik een deel van het pand van Fourtosix huren voor het Europese hoofdkantoor van Serfontaine. Ik ben eind vorig jaar al benaderd voor deze baan en heb er lang over nagedacht, maar het is een kans die ik niet kan laten gaan. Het is niet zomaar een collectie, we komen echt met iets unieks.”

Technologie

Oprichters Mik and Maria Serfontaine hebben namelijk voor ogen de best zittende jeans voor vrouwen in het premiumsegment te maken. Anderhalf jaar geleden werd Serfontaine overgenomen door de TAL Group, wereldleider op het gebied van innovatieve kledingtechnologieën, waardoor er nóg meer geïnvesteerd kan worden in innovatie. Serfontaine werkt dan ook met allerlei vernieuwende technologieën voor de beste pasvorm. Zo lanceerde het onlangs de Body Scan Technology: jeansmodellen zijn gemaakt op basis van 15.000 gescande vrouwenlichamen. Verder werkt het merk met een speciale stretchtechnologie (Xfit Lycra), die vier kanten op ‘stretcht’ voor een nog comfortabelere pasvorm. Ook gebruikt het merk het superzachte en sterke Supima Cotton, ook wel de kasjmier onder de katoen genoemd.

Lancering

Hoe de collectie er precies uitziet, wordt nog even geheim gehouden. In Nederland wordt Serfontaine gelanceerd bij één winkelier, voordat het op 15 december aan 10 Europese landen wordt gepresenteerd. De verkoopprijzen liggen tussen 159 en 259 euro.