TOP

Adidas verkoopt 85 procent minder in China, kledinglijn National Geographic naar Nederland en Bijenkorf zet meer om

Sportmerk Adidas heeft in China 85 procent minder spullen verkocht in vergelijking met vorig jaar. Verder: de kledinglijn van National Geographic komt naar Nederland, De Bijenkorf verkoopt minder maar zet meer om en Justitie verdenkt ‘The Fashion Man’ uit Eindhoven van valse bommelding bij modeshow concurrent. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 19 februari.

Adidas verkoopt 85 procent minder in China door uitbraak coronavirus

Het Duitse sportmerk adidas heeft in China in vergelijking met vorig jaar 85 procent minder spullen verkocht in de periode sinds Chinees nieuwjaar, maakt Adidas woensdag bekend, zo schrijft NU.nl. De verkopen vallen terug door de gevolgen van de uitbraak van het coronavirus. Het Duitse bedrijf verkocht minder, omdat veel winkels zijn gesloten door de virusuitbraak. Daarnaast trekken de winkels die wel open zijn veel minder klanten. Zo zijn Chinese consumenten minder in de winkelstraten te vinden en ontvangt het land minder toeristen door het coronavirus, officieel 2019-nCoV geheten.

De Bijenkorf verkoopt minder maar zet meer om

Hoewel de Bijenkorf al jaren een daling ziet in het aantal producten dat het verkoopt, stijgt de omzet. Dat vertelt ceo Giovanni Colauto op het RetailTrends-evenement Stores That Wow. De groeiende omzet schrijft Colauto met name toe aan het hogere prijssegment waar de warenhuisketen zit. De afname van het aantal verkochte producten past bij de recente ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid, zegt de ceo. “Zeker de laatste twee, drie jaar zien we een enorme dynamiek op het gebied van duurzaamheid en daar gaan wij in mee. Dat moeten we ook. Doen we genoeg? We doen best een aantal dingen, maar we kunnen nog zoveel meer doen.”

National Geographic lanceert zijn kledinglijn in het najaar ook in Nederland

National Geographic heeft voor de Benelux gekozen voor D-lux Concept als partner om de kledinglijn van de tv-zender in Nederland in de markt te zetten. Dat meldt National Geographicin een persbericht. “National Geographic is een merk dat duidelijk staat voor eigen waarden. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel, dus ook de National Geographic Apparel-collectie is met veel zorg en duurzaamheid tot stand gekomen. Ecologisch katoen, gerecycled nylon en hergebruikt ganzendons. Het doel is om 100% duurzaam te zijn in 2025. De collectie omvat jacks, parka’s, hoodies, sweats, t-shirts en accessoires in drie verschillende kleurenpaletten. Het iconische geel met zwart, lichtblauw met camel en olijf groen met oranje.” Onlangs werd ook bekend dat National Geographic ook in Duitsland van start zou gaan met de kledinglijn.

H&M en Zalando trekken zich terug uit start-up Ivyrevel

De Zweedse start-up Ivyrevel, een online kledingmerk voor vrouwen, wist enkele jaren na de oprichting in 2013 grote spelers als H&M en Zalando aan zich te binden. Beide retailers trekken zich nu terug. Dat meldt de Zweedse nieuwssite Breakit. Volgens de nieuwssite investeerden beide bedrijven voor in totaal een kleine 5 miljoen euro in de start-up, waar ze een allebei een aandeel van 30 procent aan overhielden. H&M laat aan de nieuwssite weten: ‘De H&M Group en Zalando verkopen hun eigendomsaandelen terug aan de oprichters van Ivyrevel en zullen daarom niet langer in de raad van bestuur van de onderneming blijven.’#

Justitie verdenkt ‘The Fashion Man’ uit Eindhoven van valse bommelding bij modeshow concurrent

Een valse bommelding zorgde een jaar geleden voor grote commotie tijdens een modeshow in een hotel bij Rotterdam The Hague Airport. Dat schrijft het Eindhovens Dagblad. De man achter het telefoontje is opgespoord. Hij zegt onder dwang te hebben gehandeld. De alarmerende boodschap dat in het Wings Hotel bij het vliegveld, waar dat moment een modeshow gaande was, twee bommen zouden afgaan, bracht de Koninklijke Marechaussee in opperste staat van paraatheid. De melding bleek vals. Justitie denkt dat de 48-jarige Aydin A. uit Eindhoven er achter zit. Saillant detail: Aydin A. manifesteert zich als The Fashion Man in de modewereld.