TOP

Adidas richt vizier op jongeren met Bieber-hulp

Hoe zorg je ervoor dat je sportfashion label groots en wereldwijd onder de aandacht komt bij jongeren? Je gaat een samenwerking aan met het tieneridool Justin Bieber, ontwerpt een paar exclusieve gouden Adidas sneakers en koppelt daar een Facebook-campagne aan vast.

Sportmerk Adidas produceert meerdere sportlijnen waaronder het Adidas Neo label dat zich sinds 2008 met een modieuze, sportieve collectie richt op jongeren tussen de 12 en 16 jaar. Om bij deze jonge consumenten nog beter het Adidas Neo label onder de aandacht te brengen is het sportmerk een 2-jarige samenwerking aangegaan met popicoon Justin Bieber.

Sneaker jacht
Bieber, het stijlicoon voor jongeren wereldwijd, spoort sinds een week zijn fans aan om online te ‘jagen’ op zijn exclusieve gouden Adidas Neo sneakers die hij draagt tijdens zijn ‘Believe’ wereldtournee. Met de dagelijkse aanwijzingen op de Facebookpagina van Neo kunnen fans online verstopte foto’s van de gouden sneakers op verschillende websites vinden. Degene die het raadsel weet op te lossen en de foto vindt maak kans op dagelijkse en wekelijkse prijzen en de gelukkige winnaars winnen een paar gouden NEO sneakers én natuurlijk een trip naar Miami om tienerster aka stijlicoon Justin Bieber te ontmoeten.