TOP

Addy van den Krommenacker maakt doorstart, H&M bezorgt per fiets en By-bar opent 3 pop-up stores

De failliet verklaarde Addy van den Krommenacker maakt doorstart. Verder: H&M bezorgt online aankopen op de fiets en 80 procent van Generatie Z en van de Millennials houdt bij het online shoppen geen rekening met het klimaat en shopt toch in buitenlandse webwinkels. Je leest het in het nieuwsoverzicht van 9 december 2019.

Failliet verklaarde Addy van den Krommenacker maakt doorstart

Addy van den Krommenacker maakt een doorstart. Dat schrijft het AD. De couturier, die in oktober een faillissement aanvroeg, heeft vandaag een akkoord bereikt met de curator. Zijn winkels in Den Bosch blijven dicht, hij gaat zich weer volledig storten op het ontwerpen van kleding. “Ik ben heel erg blij, emotioneel en vooral opgelucht dat ik door kan”, laat van den Krommenacker weten. De modeontwerper heeft nu weer de beschikking over zijn creaties. “Het nieuws heeft me een ontzettende boost gegeven: alsof mijn kinderen bij me zijn teruggekeerd.”

H&M bezorgt online aankopen op de fiets

H&M Nederland zet vanaf nu fietskoeriers in om online bestellingen te bezorgen. Dat meldt H&M in een persbericht. Het merkintroduceert deze mogelijkheid om de bezorging van pakketten op een duurzamere manier uit te kunnen voeren. Nederland is het allereerste land waar H&M deze milieuvriendelijke leveringsoptie aan klanten aanbiedt. “We zijn blij dat we onze klanten nu de mogelijkheid bieden om voor een ‘green delivery’ te kiezen. Duurzaamheid is een essentieel onderdeel binnen H&M en het bezorgen per fietskoerier past daar naadloos in. En waar zouden we deze service nu beter kunnen lanceren dan in ‘fietsland’ Nederland?”, aldus Susan Krau, country manager H&M Nederland.

Generatie Z en Millennials vergeten klimaat bij online shoppen

80 procent van Generatie Z en van de Millennials houdt bij het online shoppen geen rekening met het klimaat en shopt toch in buitenlandse webwinkels. Dit blijkt uit onderzoek van Klarna, leverancier van betaaloplossingen, en creatief bureau Fitzroy, die onderzoek deden onder 1.000 Nederlanders in de leeftijd 18 tot 30 jaar. In het onderzoek onder deze twee generaties is onder andere gekeken naar het doen van nieuwe aankopen en de rol die duurzaamheid hierin speelt. Zo koopt de helft van beide groepen eerder iets van een merk of webshop als deze duurzaam is. Voor de andere helft maakt dit niet uit. De resultaten van dit onderzoek zijn terug te vinden in het whitepaper Retail Remixed.

By-bar opent drie pop-up-stores

Modelabel By-bar heeft afgelopen week de deuren van drie pop-up winkels geopend. De winkels zijn te vinden in Den Bosch, Bussum en Antwerpen. Voor het eerst treed By-bar met haar eigen winkel over de grens, in Antwerpen. In september opende By-bar al een eerste brandstore in Maastricht. “Net als in onze brandstore, is de totaalbeleving van By-bar goed te ervaren in onze pop-up winkels, iets om enorm trots op te zijn“, zegt oprichter Barbara Brenninkmeijer in een persbericht. In de pop-up stores wordt de vrouwen- en girls-collectie van By-bar verkocht.