TOP

Abercrombie & Fitch stopt met logo’s

Het Amerikaanse modelabel Abercromie & Fitch heeft besloten om de grote logo’s op de kledingstukken af te schaffen.

Abercrombie & Fitch stopt met logo’s op hun kleding. Dit schrijft Women’s Wear Daily. De verandering wordt niet meteen doorgevoerd, maar de logo’s zullen, met name in de Verenigde Staten, geleidelijk uit de schappen verdwijnen.

Voorheen waren de kledingstukken, vooral onder jongeren, erg populair. Volgens een woordvoerder van het label is dit tegenwoordig niet meer het geval. “Onze klanten willen geen logo’s meer. Ze willen geen wandelende reclameborden zijn.”

Moeizame periode

Abercrombie & Fitch verkeert zich de laatste tijd in een moeizame periode.  Een dalende omzet van 6 procent in het tweede kwartaal van dit jaar, heeft er mede voor gezorgd dat het merk een aantal veranderingen doorvoert. Naast het afschaffen van de logo’s biedt het label nu ook zwarte kledingstukken aan, mag er nu wel daglicht in de winkels komen en staat de muziek in de winkels zachter.