TOP

Abercrombie & Fitch splitst in fast fashion en premium mode

Abercrombie & Fitch gaat zich met haar gelijknamige merk richten op een ouder publiek. Van dochterbedrijf Hollister wil Abercrombie & Fitch een fast fashionketen gaan maken.

Abercrombie & Fitch, het overkoepelende bedrijf van kledingmerken als Abercrombie & Fitch en Hollister, gaat het voortaan over een andere boeg gooien. Beide merken richten zich nu nog vooral op tieners. Abercrombie & Fitch zal daarom de focussen verleggen naar een ‘ouder’ publiek. Hollister zet koers naar fast fashion.

‘Klaar met scholieren’

Kledingmerk Abercrombie en Fitch wil haar imago aanpassen zodat het meer in de smaak valt bij jongeren die de middelbare school al ontgroeid zijn. De laatste tijd deed Abercrombie & Fitch het al minder goed bij de tiener-doelgroep. Als meer premium merk hoopt het Amerikaanse label succesvoller te zijn. Abercrombie & Fitch opende eind 2012 haar eerste Nederlandse vestiging in Amsterdam.

Fast fashion in de dop

Ook zusterbedrijf Hollister ligt bij scholieren niet meer zo lekker in de markt. Daarom zullen er nieuwe collecties komen en zullen ook de marketing en prijzen van het merk worden aangepast. Terwijl Abercrombie & Fitch een meer premium merk wordt, zal Hollister zich gaan focussen op fast fashion. Het kledingmerk hoopt met veel collecties en lagere prijzen ook klanten met een kleinere portemonnee naar de winkels te lokken. Hiermee wil Hollister de concurrentie aangaan met ketens als H&M en Forever 21. Hollister heeft al Nederlandse vestigingen in Maastricht, Utrecht en Rotterdam.

Lees ook: Wanhopig Abercrombie & Fitch komt toch met grote maten.