Nu al uitverkoop en slim ingekocht?

HELMOND, 1 december 2008 13:00 | Expert

De angst om met te veel voorraad te blijven zitten en het dalende consumentenvertrouwen in de maand november zorgen er voor dat veel ondernemers in de modebranche al volop bezig zijn met de uitverkoop. Half december staan ook alweer de nieuwe collecties op de stoep. Daar moet ruimte voor zijn en die moeten ook nog worden betaald.

Maar ondernemers die het lef hebben gehad om niet al het inkoopbudget voorafgaande aan het seizoen uit te geven, hebben beter gepresteerd. Zij hebben met het overgebleven inkoopbudget nog goed kunnen inspelen op fastmovers, actuele modekleuren en nieuwe trends, zonder dat het heeft gezorgd voor een te hoge voorraad. Zij hebben ook nog artikelen of merken kunnen inkopen tegen speciale prijzen voor de uitverkoop. De klant profiteert hiervan en deze artikelen kunnen met goede marges worden uitverkocht. Als deze ondernemers ook nog het lef hebben gehad om meer inkoopbudget te besteden en te reserveren voor (luxe) basics  dan heeft ook dit gezorgd voor een beter resultaat. Immers deze artikelen kunnen wekelijks  worden aangevuld naar aanleiding van de verkochte items. Dit zorgt voor minder nee-verkoop en een veel gezonder voorraadniveau. 

De uitverkoop is vroeg begonnen dit jaar. De meeste consumenten zullen nu niet meer veel kleding kopen voor de volle prijs en hebben nu alle aandacht op de uitverkoop! Met beleid inkopen en aandacht voor de klant zorgen uiteindelijk toch voor een beter resultaat.

www.buyingsupport.nl

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.