Spot op Pieces: een complete look bestaande uit echte musthaves

AMSTERDAM, 8 januari 2019 19:19 |

Gerelateerde berichten

Modelabel Pieces showt voor winter 2019-2020 een on trend aanbod dat completer is dan ooit. “Onze collecties zijn modeverhalen waarmee we consumenten én retailers blijven verrassen.”

Je hoeft maar een stap in de Pieces-showroom in Amstelveen te zetten en het is duidelijk: het Deense accessoiremerk is uitgegroeid tot volwaardig fashion label met talloze on trend items. Het merk biedt een complete look aan bestaande uit echte musthaves.

Scandinavische touch

Over het antwoord op de vraag wat de eyecatchers zijn uit de herfst-wintercollectie 2019-2020 van Pieces, hoeft sales responsible Jennifer Goosen niet lang na te denken. “Turtlenecks zijn nog steeds geliefd: wijd én strak. Dat geldt ook voor flare broeken, dierenprints in gave kleuren en tinten zoals camel, crème en roest.”

Hét toverwoord voor het nieuwe winterseizoen? “Laagjes”, vertelt Goosen. “In Scandinavië lopen ze enorm voor, een sweater over een jurkje met daaronder een broek is daar bijvoorbeeld hartstikke on trend. Pieces heeft een geweldige collectie neergezet: geïnspireerd op deze Deense trends, maar tegelijk heel toegankelijk voor de Nederlandse fans van Pieces.”

Social power

Die fans zijn vooral jong, trendy en creatief. ‘Social girls’ noemt Goosen ze. “Jonge meiden die trends als geen ander snappen en ze ook uitdragen.” Pieces focust zich de komende tijd met name op die social kant. Een voorproefje daarvan was de campagne met ‘social girl’ Lizzy van der Ligt. “Die collectie was op en top Pieces: fun, trendy, uitgewerkt tot in de details, maar ook van een supergoede kwaliteit tegen een aantrekkelijke prijs.

Tijdens Modefabriek 2018 was heel veel interesse voor de collectie, van zowel bestaande als nieuwe klanten.” Het social gevoel wordt versterkt door het allereerste brandbook dat Pieces heeft ontwikkeld voor herfst-winter 2019-2020 en de marketing voor dit seizoen. “We gaan samenwerkingen aan met influencers. Ons doel is om een creatieve, fun en social meidengroep aan ons te binden waarmee we Pieces gaan promoten.”

Totale look

Met de 'head to toe solution' die Pieces biedt, zijn de combinatiemogelijkheden eindeloos. De collecties van Pieces zijn zonder uitzondering van een kwaliteit die je niet snel verwacht in vergelijking tot de prijs. Goosen: “Prachtig afgewerkt, vooruitstrevend en verrassend. De mooie uitvoering en het trendy design vallen mensen gewoon op. Door de ruime collecties kun je een heel verhaal vertellen in kleuren, designs en vormen. Van kleding tot schoenen tot accessoires: alles is onderling te combineren waardoor je altijd een persoonlijke look kunt creëren.”

Daar hoef je overigens niet per se een ‘social girl’ voor te zijn. “We laten ons inspireren door trends, maar iedereen kan op z'n eigen manier z'n outfit bij elkaar stylen. Daardoor blijft Pieces verrassen.”

Meer informatie:

www.bestseller.com

T: 020-4564400

 

Flexibel & volledig

Pieces levert 8 main-collecties per jaar. En maandelijks express-collecties met een levertijd van zes weken, die bestaan uit de meest actuele trends. Daarnaast: 2 main-schoenencollecties, een swimwearcollectie en een noos-assortiment. De noos-items kunnen per kleur en maat worden nabesteld op het Bestseller b2b-platform. Er is altijd voldoende voorraad voor directe aanvulling.

Gemiddelde marge: 3.0.


 

Pieces AW1920 2 

De wintercollectie heeft een Scandinavische handtekening met draagbare, wijde vormen en veel laagjes.

 

 

Pieces AW1920 4 

Net als afgelopen seizoen doen dierenprints zoals snake en panter het erg goed.

 

 

Pieces AW1920 1 

Door de ruime keuze creëren consumenten een persoonlijke look. “Cherry picking wordt ideaal met Pieces.”

 

 

Pieces AW1920 3 

Pieces kleedt van top tot teen, met sinds kort ook een schoenencollectie om de look af te maken.

 

 

Pieces AW1920 5 

De nieuwe wintercollectie is te bewonderen tijdens Modefabriek.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.