Zomereditie Bread & Butter gaat definitief door

Amsterdam, 23 april 2015 16:01 | Ilse Maas

Drie hallen, 120 exposanten; dat is in simpele hoofdlijnen de opzet van de zomereditie van modebeurs Bread & Butter, die definitief doorgaat. Dat maakte organisator Karl Heinz Müller bekend. Ook zijn de data voor 2016 bekendgemaakt.

Na een meeting met veertig potentiële exposanten is bekendgemaakt dat de Berlijnse modebeurs zeker door gaat: het financiële plaatje is rond. Van 7 – 9 juli zullen 120 exposanten drie hallen vullen op het voormalige vliegveld Tempelhof. In totaal is er 20.000m2 aan beursvloeroppervlak. Dat maakte Bread & Butter bekend op een persconferentie, waar ook de curator en de verhuurder van Tempelhof bij aanwezig waren.

Aparte bv

Voor de komende editie is een aparte bv opgericht, BREAD & butter tradeshow GmbH & Co. KG. Dit nieuwe bedrijf heeft een eigen, beschermde bankrekening. Betalingen komen dus niet bij het failliete bedrijf van Bread & Butter. Op die manier wil de curator de zaken scheiden en het risico voor deelnemende bedrijven minimaliseren.

Geen concept

Op de beurs zal geen onderscheid zijn tussen denim, street- en urbanwear. Er is geen scheiding tussen de verschillende clusters omdat dit is hoe retail vandaag de dag werkt, zo meldt het bedrijf. De koper moet op pad gaan, en zelf ‘op ontdekkingsreis gaan’, aldus Bread & Butter. Tot 2019 zal de beurs in ieder geval op de Berlin-Tempelhof zijn, daarna is er een optie voor een nieuw tienjarig contract.

Edities in 2016

Voor 2016 zijn de data ook bekendgemaakt. De januari-editie in 2016 moet plaatsvinden van 19 tot en met 21 januari, de zomereditie van 2016 van 7 tot en met 9 juli.

Gratis entree


De entree voor andere bedrijven dan merken, retailers en pers, zoals pr-bureaus, textielproducenten en interieurbedrijven, wordt gratis. Normaal gesproken kostte een toegangsbewijs voor hen 500 euro, maar daar is Bread & Butter vanaf gestapt. Ook bezoekers van andere beurzen hebben gratis toegang tot Bread & Butter. Dat betekent niet dat iedereen naar binnen kan, volgens Karl Heinz Müller blijft het een beurs voor de professional.

Directeur Karl-Heinz Müller vertelt in het persbericht: “Nu aan alle voorwaarden is voldaan werken we met volle kracht aan het zomerevenement. Vanwege de onzekerheid over het doorgaan van de beurs hebben nog niet veel merken en labels besloten of ze mee doen, maar we zijn blij met de 120 exposanten die gebruik hebben gemaakt van de early-birdkorting.”

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.