Winnaars Dutch Retail Experience Awards bekend

Amsterdam, 14 juli 2014 14:09 | Tessa Bentvelsen

De winnaars in de vijf categorieën van de Dutch Retail Experience Awards zijn bekend. Op zondag 13 juli 2014 werden de prijzen uitgereikt tijdens de Modefabriek.

Vijf winkeliers werden op 13 juli tijdens de Modefabriek blij verrast met een eerste plaats bij de Dutch Retail Experience Awards. Het was dit jaar alweer de derde keer dat Goodbrandz in samenwerking met ABN deze prijzen uitdeelde. De winnaars in de vijf categorieën zijn:

Best Customer Experience Award
Bij de Best Customer Experience Award wordt gekeken naar hoe erg een retailer zich actief bezighoudt met beleving en onderscheidend vermogen, zoals klantbeleving op basis van interieur, verkoopadvies, merken- en productaanbod, gebruikmaking van social media en events. In deze categorie kwam Daen’s in Utrecht als beste eruit. De jury laat weten: “Het bijzondere kleding assortiment, welke goed op elkaar is afgestemd, in combinatie met een horecagelegenheid, maakt Daen’s een winkel van nu. Naast de winkel wordt er boven, in het voormalige brandweerkazerne, een Bed & Breakfast gerund. Deze verrassende combinaties zorgen voor een extra trekfactor voor de consument.”

Retail Excellence Award
De Retail Excellence Award wordt gegeven aan de gevestigde, gerenommeerde retailer die zich onderscheidt in langdurige klantenbinding door mee te gaan met de ontwikkelingen van deze tijd. Deze award mocht Rick Moorman in Amsterdam ontvangen. “Rick Moorman heeft lef getoond door zich enkel te focussen op het luxe herensegment. De beleving is tot in de puntjes doorgevoerd, van exclusieve maatpakken, tot persoonlijk advies, van wijnen in stijl tot een eigen brillenlijn.” Ook is Rick Moorman de enige winkel in Nederland die is gecertificeerd op het gebied van MVO door ISO.

Most Innovative Store Award
Zoals de naam Most Innovative Store Award al zegt, wordt deze prijs toegekend aan de jonge retailer die minder dan vijf jaar actief is en uitblinkt in originaliteit. Dit jaar neemt de conceptstore Fee uit Sittard deze prijs mee naar huis. De winkel verkoopt niet alleen kleding maar ook antieke meubels en beschikt daarnaast ook over een restaurantje waar veganistisch eten wordt geserveerd. De jury vindt het “een stap dat veel lef vergt, maar ook zeker zijn vruchten afwerpt.”

Online Experience Award
Voor het eerst dit jaar is er de Online Experience Award. De webshop die een bijzondere online beleving neerzet voor de consument met vernieuwende faciliteiten en inspiratie biedt voor de online bezoeker, wordt bekroond met deze prijs. The Cloakroom mag zich dit jaar winnaar van de Online Experience Award noemen.

Dutch Retail Experience Publieksprijs
De winkel die de meeste stemmen van het publiek heeft gekregen via het online stemformulier op de website van Goodbrandz is LeurinK Mode uit Borne. Waar ze vorig jaar nog net mis grepen mogen zij zich dit jaar wel de publieksprijs toekennen. Het bedrijf kreeg complimenten als: ‘uitstekende service’, ‘familie bedrijf met hart voor de zaak’ en ‘prachtige winkel’.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.