Warenhuis V&D is terug en gaat op zoek naar vriendschap met de consument

AMSTERDAM, 5 september 2018 09:00 | Rik de Langen

Het heeft twee jaar geduurd, maar V&D keert per 5 september 2018 terug in het Nederlandse detailhandelslandschap. Als webshop, niet als fysiek warenhuis. Via een persbericht maken de eigenaren bekend wat hun plannen zijn. Op zoek naar vriendschap met de Nederlandse consument.

En opeens was daar het persbericht dat warenhuis V&D weer van start gaat. Niet als fysieke winkel, maar als online warenhuis. Vanaf 5 september kun je terecht op www.vd.nl voor een breed assortiment.

Actieve 40+'ers

V&D 'richt zich op de interessegebieden van de actieve 40+’ers, zoals reizen, hobby’s, gezondheid, wonen, tuin en mode', zegt V&D in het persbericht. 'Alle producten worden geleverd door gerenommeerde partners en merken. Daarmee is de kwaliteit van levering, product en service gewaarborgd.'

Ook de oude merken als Liv, Soho en het Prijzencircus worden weer uit de kast getrokken. V&D: "Onder de vertrouwde V&D-vlag vindt de Nederlandse consument weer het oude V&D gevoel, in een nieuw jasje. Uitstekende kwaliteit, goede service en scherpe prijzen. V&D heeft de ambitie om een vervolg te geven aan de rijke historie van Vroom & Dreesmann. Op termijn zullen succesvolle merken uit het verleden weer een rol gaan spelen, zoals Liv, Soho, Prijzencircus, etcetera."

Merken

Op de website staan een enorme lijst aan merken die verkocht worden. Van de merken van Bestseller, zoals Vero Moda en Jack & Jones, tot Superdry, Miss Etam, Adidas, G-Star, Guess, s. Oliver en Coolcat. 

Echte vriendschap

Het nieuwe V&D richt zich op de generatie die het warenhuis al een leven met zich meedraagt, maar die allang de overstap naar online hebben gemaakt. Als het V&D lukt weer een betrouwbaar merk te worden, dan kan het kans van slagen hebben. Het moet dan wel de concurrentie aangaan met onder meer een Bol.com en de vraag is of de voorsprong niet te groot is. Is de naam V&D voldoende om weer de gunfactor van de consument te krijgen? 

Gezien de tekst op de website gokt V&D daar wel op: "Echte vriendschap is... elkaar jaren niet zien, maar als je elkaar dan ziet, is het zoals vanouds." Het is te hopen voor V&D dat de consument de vriendschap als wederzijds beschouwt.

Over V&D

De verantwoordelijke directeur is Alexander van Slooten. Alexander was 11 jaar verantwoordelijk voor de online activiteiten van Wehkamp en sinds 2016 verantwoordelijk voor e-commerce binnen de Coolinvestments Groep (America Today, MS Mode, Sapph en CoolCat). Het V&D merkportfolio is sinds 2016 in handen de ondernemers Roland Kahn, Jaco Scheffers (Coolinvestments Groep) en Ronald van Zetten (ex voorzitter HEMA). Eerder lanceerden zij het social commerce platform FRENDZ en exploiteren zij het merk Schoolcampus.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.