Victoria’s Secret stopt met tv-shows, Hudson’s Bay vertrekt mogelijk uit Leiden en collab Post Malone X Crocs

AMSTERDAM, 13 mei 2019 14:34 | Tessa van Glabbeek

Victoria’s Secret stopt met de wereldberoemde lingerieshows op tv. Verder: Het stadsbestuur van Leiden houdt rekening met een mogelijk vertrek van Hudson’s Bay en de Australische samenwerking tussen Post Malone en Crocs was binnen één dag uitverkocht. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 13 mei 2019.

Hudson’s Bay vertrekt mogelijk uit Leiden.

Het stadsbestuur van Leiden houdt rekening met een mogelijk vertrek van Hudson’s Bay, zo bevestigde GroenLinks-wethouder Yvonne van Delft na vragen van het D66-raadslid IJsbrand Olthof. Tegen het Leidsch Dagblad vertelt van Delft: “We zijn trots op Hudson’s Bay. Het is een prachtige winkel, maar we denken samen met het Centrummanagement wel na over de vraag: wat als het pand leeg komt te staan.”

De Canadese winkelketen opende twee jaar geleden een vestiging in het voormalige V&D-pand aan de Aalmarkt. Echt druk werd het er niet, net als bij andere filialen in het land. Er worden niet de gehoopte omzetten gedraaid. Van Delft en het Centrummanagement willen aan die onzekerheid een einde maken en in contact komen met de internationale leiding van het bedrijf. Dat is nog niet gelukt. Er wordt al wel nagedacht over wat er gaat gebeuren als het bedrijf vertrekt, maar daar gaat Van Delft niet verder op in.

Victoria’s Secret stopt met lingerieshows op tv

De wereldberoemde Victoria’s Secret lingerieshows op tv zijn verleden tijd. Het moederbedrijf van de Amerikaanse lingeriezaak vindt tv niet langer een geschikt medium, zo schrijft de NOS. “De afgelopen maanden hebben we met een frisse blik gekeken naar ieder onderdeel van ons bedrijf”, laat de directeur in een memo aan zijn medewerkers weten. “We hebben besloten om anders te gaan denken over de traditionele Victoria’s Secret Fashion Show en denken niet dat reguliere televisie daar nog bij past.”

De lingerieshow wordt al vanaf 1995 op tv uitgezonden, maar de afgelopen jaren daalden de kijkcijfers enorm. Van 12 miljoen Amerikaanse kijkers in 2001 naar 3,3 miljoen in 2018. Naast de slechte kijkcijfers, kreeg de show ook veel kritiek op de doorgaans slanke, witte modellen op de catwalk.

Instagram wordt steeds vaker als etalage voor webshops ingezet

Ze komen steeds vaker voorbij; Instagramaccounts waarop mensen hun eigengemaakte spullen aanbieden. Nicole Schot van de kinderkledingwebshop Stof en Schaar vertelt aan RTLZ: “Vorig jaar ben ik Instagram in gaan zetten. Het voordeel is dat het een laagdrempelig platform is en dat je een brede doelgroep bereikt. Ik stuur inmiddels pakketjes op naar Groningen en Zuid-Limburg. Ik merk wel dat er nu veel meer aanbod is dan vorig jaar, op Instagram en Facebook. Zelfgemaakte kinderkleding is veel meer een hot item geworden.”

Hoogleraar e-marketing Cor Molenaar vergelijkt de verkoop via Instagram met tupperwareparty’s: “dat is eigenlijk een kleinschalige variant van wat er nu bezig is. Kinderkleding heeft emotionele waarde, de betrokkenheid van de klant is hoog. Bij een product als serviesgoed is dat veel minder.”

Exclusieve Australische collectie Post Malone X Crocs binnen één dag uitverkocht

Speciaal voor de Australische fans bracht Post Malone vorige week in samenwerking met Crocs een paar schoenen uit. Vorig jaar hadden de twee ook al een samenwerking, maar die werd niet in Australië uitgebracht. Donderdag 9 mei was het dan (eindelijk) zo ver: de samenwerking werd down under gelanceerd. Populair was hij zeker, want binnen één dag was het plastic schoeisel uitverkocht.

 

 

Lululemon denkt aan samenwerking met de Bijenkorf

Sportlabel Lululemon opende onlangs een flagshipstore in ons land. Als het aan het merk ligt, komen daar de komende jaren enkele winkels én een samenwerking met de Bijenkorf bij, zo schrijft Retailnews. Er zat vijf jaar tussen de opening van de showroom en de flagshipstore, maar de volgende winkels zullen niet zo lang op zich laten wachten. General Manager Gareth Pope laat aan Retailnews weten dat ze kijken naar zowel meerdere locaties in Amsterdam als naar nieuwe steden zoals Rotterdam en Den Haag. Daarnaast verwacht Lululemon binnen niet al te lange tijd een partnership aan te gaan met De Bijenkorf: “Er is nog niets officieel, maar ik verwacht dat we binnen een jaar of twee in de Bijenkorf te vinden zijn”, aldus Pope.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.