Europese retaildirecteur van WE Fashion naar Hema, About You haalt 63% meer omzet en FNG start met AI

AMSTERDAM, 2 april 2019 15:24 | Rik de Langen

WE Fashion verliest zijn Europese retaildirecteur aan Hema, waar hij de functie van country director gaat vervullen. Verder: omzet van About You stijgt naar naar 461 miljoen en FNG wil met Artificial Intelligence (AI) voorspellen wat je volgende aankoop zal zijn . Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 2 april 2019.

Phillip Mes maakt overstap van WE Fashion naar Hema

De Europese retailbaas van WE Fashion stapt over naar HEMA. Phillip Mes wordt daar de nieuwe country director. Dat meldt Emerce, op basis van het LinkedIn-profiel van Mes. Behalve voor de online activiteiten wordt de nieuwe directeur ook verantwoordelijk voor de verkopen in de Nederlandse winkelstraten. De nieuwe directeur Mes werkte vrijwel zijn complete werkzame leven, ook tijdens de studie, bij WE Fashion. In de laatste jaren was hij baas Nederland en daarna Europa. De enige onderbreking daarin was het uitstapje naar Macintosh Retail in 2010 en 2011. Op LinkedIn zegt hij: ¨¨¨ After 7 great years at WE Fashion it’s time to move on. I worked with great people, it was an amazing time with big achievements.¨

FNG wil met AI voorspellen wat je volgende aankoop zal zijn

Dank zij de kruisbestuiving tussen artificiële intelligentie en menselijke retailexpertise slaagt FNG, de groep achter modemerken als Brantano, Fred & Ginger, CKS en Claudia Sträter, erin de conversie te verhogen, door shoppers het juiste product voor te stellen op het juiste moment. Dat schrijft RetailDetail. Het bedrijf heeft recent heel wat nieuwe technologische functies geïntroduceerd: denk aan artificiële intelligentie, gebruikersherkenning, 3D voetscanners en online stijladvies.

Omzet About You naar 461 miljoen

De Duitse modewebshop About You heeft vorig jaar 63 procent meer omzet behaald en is goed voor 461 miljoen euro aan verkopen. Dat laat moederbedrijf Otto Group weten, schrijft Twinkle Magazine. De procentuele groei is wel stukken minder dan vorig jaar. Toen was de groei bijna dubbel zo groot met een omzetstijging van 110 procent. De Otto-dochter startte in 2017 in Nederland. Ondertussen is het bedrijf in zeven landen actief. Het bedrijf laat weten dit jaar nog verder uit te willen breiden naar meer landen. Hoe About You het in Nederland doet, wordt niet bekendgemaakt.

Hoe rooskleurig is de toekomst van de winkelstraat? (in Noord-Nederland)

Lege winkels zijn een schrikbeeld voor de aantrekkelijkheid van een winkelstraat. De zorg neemt toe, omdat winkelketens blijven omvallen. Ondanks een doorstart sneuvelen vaak vestigingen. Intertoys, Coolcat en Op=Op Voordeelshop zijn de recentste faillissementsslachtoffers. Wat voor gevolgen heeft dit voor de toekomst van de winkelstraat? RTV Noord vraagt professor Laurens Sloot, Hoogleraar Retail Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen naar zijn visie op de recente faillisementen en de toekomst van de retail.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.