Raf Simons aan de slag bij Calvin Klein

Amsterdam, 3 augustus 2016 10:55 | Lisa Kal

Er is een einde aan alle geruchten over de volgende stap van de Belgische ontwerper Raf Simons. Calvin Klein heeft bekendgemaakt dat de ontwerper de nieuwe chief creative officer is.

Het is officieel: Raf Simons is de nieuwe chief creative officer van Calvin Klein. De Belgische ontwerper gaat vanaf 2 augustus aan de slag bij het merk. Dat heeft Calvin Klein bekendgemaakt via social media.

 

 

Calvin Klein, Inc. today announced the appointment of Raf Simons as Chief Creative Officer of the brand, effective immediately. ⠀ Mr. Simons will lead the creative strategy of the Calvin Klein brand globally across the Calvin Klein Collection, Calvin Klein Platinum, Calvin Klein, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear and Calvin Klein Home brands. As part of his role as Chief Creative Officer, Mr. Simons will oversee all aspects of Design, Global Marketing and Communications, and Visual Creative Services. Mr. Simons’ first collections will debut for the Fall 2017 season. ⠀ The appointment of Mr. Simons as Chief Creative Officer marks the implementation of Calvin Klein’s new global creative strategy, announced in April 2016, to unify all Calvin Klein brands under one creative vision. The strategy comes as part of a global evolution of the Calvin Klein brand, which began with the reacquisition of the Calvin Klein Jeans and Calvin Klein Underwear businesses in 2013. As Calvin Klein looks to grow the brand to $10 billion in global retail sales, this new leadership is intended to further strengthen the brand’s premium positioning worldwide and pave the way for future long-term global growth. ⠀ The arrival of Raf Simons as Chief Creative Officer signifies a momentous new chapter for Calvin Klein,” said Steve Shiffman, CEO of Calvin Klein, Inc. “Not since Mr. Klein himself was at the company has it been led by one creative visionary, and I am confident that this decision will drive the Calvin Klein brand and have a significant impact on its future. Raf’s exceptional contributions have shaped and modernized fashion as we see it today and, under his direction, Calvin Klein will further solidify its position as a leading global lifestyle brand.” ⠀ As part of the creative strategy for the apparel and accessories business, Calvin Klein also announced the hire of Pieter Mulier as Creative Director, reporting directly to Mr. Simons. Mr. Mulier will be responsible for executing Mr. Simons' creative and design vision for all men’s and women’s apparel and accessories lines within the Calvin Klein brand.

Een foto die is geplaatst door Calvin Klein (@calvinklein) op

 

“De heer Simons zal de creatieve strategie van het merk Calvin Klein wereldwijd leiden, waaronder de lijnen Calvin Klein Collection, Calvin Klein Platinum, Calvin Klein, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear en Calvin Klein Home. Als onderdeel van zijn rol als chief creative officer, zal de heer Simons alle onderdelen van design, global marketing en communicatie en de visual creative services”, aldus Calvin Klein via Instagram.

Nieuwe strategie

De benoeming van Simons als chief creative officer markeert de nieuwe wereldwijde creatieve strategie van Calvin Klein om alle merken onder één creatieve leider te laten vallen, zoals Calvin Klein Jeans en Calvin Klein Underwear. De nieuwe leiding van Simons is bedoeld om de positie van het premium merk 'wereldwijd te versterken en een weg vrij te maken voor toekomstige wereldwijde groei op de lange termijn'.

“De komst van Raf Simons als chief creative officer markeert een gedenkwaardig nieuw hoofdstuk voor Calvin Klein”, aldus ceo Steve Shiffman. Sinds Calvin Klein is het bedrijf niet meer geleid door een creatieve visionair en ik ben ervan overtuigd dat deze beslissing het merk Calvin Klein verder zal brengen.”

Als onderdeel van de creatieve strategie voor de mode- en accessoiresdivisies heeft Calvin Klein ook een nieuwe creative director aangesteld, namelijk Pieter Mulier. Pieter Mulier zal verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van Simons’ creatieve visie en design, voor zowel de mode- en accessoirecollecties voor de vrouwen- en mannenlijn. Mulier rapporteert direct aan Raf Simons.

Dior en Raf Simons uit elkaar

Vorig jaar oktober maakte Raf Simons bekend dat hij het Franse modehuis Dior zal verlaten. De verbintenis tussen Dior en Simons duurde bijna vier jaar. “Na een lange en  zorgvuldige overweging heb ik besloten mijn positie als creatief directeur van de vrouwenmode van Christian Dior te verlaten. De beslissing is genomen op basis van mijn verlangen de focus te verleggen naar andere interesses in mijn leven, zoals mijn eigen merk, maar ook passies die buiten mijn werk liggen”, aldus Simons in een persverklaring eind oktober 2015.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.