Primeur in Boss-winkel Antwerpen, Disney en About you samen in zee en samenwerking United Wardrobe en PostNL

AMSTERDAM, 12 februari 2019 19:28 | Tessa van Glabbeek

De nieuwe Hugo Boss-winkel in Antwerpen heeft een primeur in de Benelux. Verder: Disney en About You gaan voor meerdere jaren samenwerken en United Wardrobe en PostNL hebben de handen ineengeslagen. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 12 februari 2019.

Logistiek vastgoed zeer populair, winkels uit de gratie

De Nederlandse markt voor commercieel vastgoed (kantoren, bedrijfsgebouwen en winkels)  heeft een goed jaar achter de rug, zo blijkt uit cijfers van NVM Business. Vooral de grote vraag naar logistiek vastgoed viel op. De winkelmarkt werd daarentegen met een dalende vraag geconfronteerd. Er werd in 2018 voor circa 10,45 miljard euro in commercieel vastgoed geïnvesteerd. Door de grote vraag en het gebrek aan geschikt aanbod, gingen de aanvangsrendementen voor kantoren en bedrijfsruimten vorig jaar verder omlaag.

De Nederlandse winkelmarkt had in 2018 te maken met een licht dalend aanbod en een fors lagere opname dan in 2017. Het totaal aantal winkelmeters dat voor verhuur of verkoop beschikbaar was, daalde vorig jaar met 1,7 procent tot 2,1 miljoen vierkante meter. Ook de leegstand als percentage van de voorraad nam verder af. Wat betreft de vraagkant lag zowel het opnamevolume als het aantal transacties duidelijk lager dan 2017, toen de vraag werd opgestuwd door de verhuur van voormalige V&D-panden. In totaal kwam de opname vorig jaar uit op ongeveer 660.000 vierkante meter, ruim een kwart minder dan in 2017. Het aantal transacties daalde met 20 procent. Beleggers kochten vorig jaar voor ongeveer 1,7 miljard euro winkels en winkelcentra. Dat komt neer op een daling van 20 procent ten opzichte van 2017.

About You en Disney gaan samenwerking aan

Mode-app About You en Disney gaan voor meerdere jaren met elkaar samenwerken, zo schrijft Retaildetail. Het is voor het eerst dat Disney zich meerjarig aan een retailer bindt. Met de samenwerking wil Disney zich meer richten op lifestyle en mode op de Duitse markt en een ‘jonge en stijlbewuste’ doelgroep bereiken.

Director fashion en home Ute Stauss vertelt over de samenwerking: “Vooral de expertise op het gebied van influencermarketing heeft indruk op ons gemaakt.” De samenwerking is afgetrapt met een capsulecollectie, die sinds vorige week beschikbaar is op About You. Er staan meer capsulecollecties op de planning.

Antwerpse Boss-winkel eerste in de Benelux met made to measure

In Antwerpen werd afgelopen week de eerste Hugo Boss winkel met Made to Measure in de Benelux. Het pand aan de Huidevetterstraat werd volledig gerenoveerd voor de opening op 8 februari, zo schrijft de Belgische Marie Claire. De winkel is 667 vierkante meter en is een van de weinige filialen die het volledige aanbod van het mannenmodelabel ter beschikking heeft.

Als enige in de Benelux lanceert de nieuwe Boss winkel het concept Made to Measure. Achteraan in de winkel kunnen klanten op afspraak hun maten op laten nemen en een pak volledig naar eigen wens laten samenstellen. Elk pak wordt afgewerkt met de handtekening van de klant aan de binnenkant van het jasje en de broekrand. De pakken worden vervolgens gemaakt op de hoofdlocatie van het merk in Metzingen, Duitsland.

Circle wint Circular Fashion Games 2019 voor outdoormerk Vaude

De winnaar van de Circular Fashion Games 2019 is rental- en communityplatform Circle voor het duurzame en vooruitstrevende Duitse outdoormerk Vaude. Dat werd zondag 10 februari bekendgemaakt door een jury na een finale in Fashion for Good, de internationale hub vor duurzame mode en innovatie. Het winnende team achter Circle zijn Agnese Metitieri (Italië), Elena Simi (Verenigd Koninkrijk), Thais Bloss de Lima (Verenigd Koninkrijk en Thalia Hesselink (Nederland).

Circle presenteerde de visie om het go-to platform te worden voor iedereen die een avontuurlijke vakantie wil boeken. Vaude bereikt hiermee een potentieel nieuwe doelgroep: de groep mensen die níet elk jaar een outdoorvakantie boekt. Voor hen kan de aanschaf van de juiste materialen een drempel zijn om dit avontuur door te zetten. Op het Circle-platform kan deze groep met een paar kliks pakketten samenstellen en huren waarmee ze stressvrij hun outdoor-avontuur kunnen beleven. Met tutorials worden klanten geïnformeerd over hoe ze het beste met hun producten om kunnen gaan, zodat deze zo lang mogelijk meegaan, en waar ze eventueel geruild en gerepareerd kunnen worden. Als laatste pijler is er de community die liefhebbers van wandelen en bergbeklimmen online en offline samenbrengt.

Het team wint met Circle 1000 euro en coaching. De Komende tijd zal er gekeken worden of en hoe dit concept eventueel gerealiseerd zou kunnen worden.

United Wardrobe en PostNL werken samen

Het tweedehands kledingplatform United Wardrobe is een samenwerking aangegaan met PostNL, zo meldt het platform in een persbericht. Op deze manier willen ze ervoor zorgen dat het verzenden van kleding nog gemakkelijker wordt. Vanaf begin februari kan op de site of in de app van United Wardrobe gekozen worden voor online frankeren via PostNL bij de (ver)koop van een kledingstuk.  Dit is een service die een hogere klanttevredenheid oplevert, zo blijkt uit onderzoek van PostNL. Doordat de verzender via United Wardrobe automatisch een track & trace-code ontvangt van PostNL, verwacht United Wardrobe dat er 30 porcent meer track & trace-code worden ingevoerd in de app. Hiermee kan de koper het pakketje volgen en sneller zien waar een pakket zich bevind. Dit zorgt voor meer controle op het verzendproces. Voorheen moesten verkopers de verzendkosten voorschieten en ontbrak vaak tracking informatie.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.