Ook fysieke retailers in aanmerking voor Thuiswinkel-prijzen

amsterdam, 7 december 2016 10:00 | Rik de Langen

De Thuiswinkel Awards krijgen een nieuwe opzet. Vanaf volgend jaar mogen ook omnichannelretailers met een fysieke winkel meedingen naar een prijs van de brancheorganisatie. De prijzen krijgen ook een nieuwe naam. De inschrijving is inmiddels geopend.

Vanaf 2017 gaan de Thuiswinkel Awards verder onder de naam Shopping Awards. De reden voor deze wijziging is het veranderende consumentengedrag en de samenwerking met ANVR en InRetail. 'De Shopping Awards belonen vanaf 2017 niet alleen de beste online winkels, maar ook de online activiteiten in winkels: retailers die on- en offline succesvol combineren.', meldt de organisatie in een persbericht.

Arjen Bonsing, overkoepelend voorzitter van de vakjury’s bij de Stichting Shopping Awards: “De afgelopen jaren is e-commerce ingeburgerd geraakt en zijn veel fysieke retailers ook gestart met digitale verkoop. De consument doet steeds meer zaken online en maakt daarbij steeds minder onderscheid tussen pure players en omnichannel spelers. Vandaar dat wij deze belangrijke transitie hebben overgenomen bij onze Awards-uitreiking.” 

Excellence-prijzen

In 2017 worden ook voor het eerst branchegerichte Excellence-prijzen uitgereikt. Deze zijn gebaseerd op de productcategorieën van de deelnemende brancheorganisaties. In het geval van de modebranche is dat Fashion & Lifestyle. De prijzen zijn gebaseerd op case-inzendingen waarbij zowel een deskundige jury als onafhankelijk onderzoek oordelen over de 'integratie van de diverse digitale kanalen en de digitale stap voorwaarts die de retailer het afgelopen jaar heeft gezet'.

De inschrijfperiode voor de Shopping Awards loopt van 5 december tot en met 16 januari 2017.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.