Onderzoek: Nederlanders kiezen vaker duurzame jeans

Amsterdam, 3 oktober 2019 10:00 | Margreet Anches

Nederlandse consumenten zoeken steeds vaker duurzaam geproduceerde spijkerbroeken. Dit blijkt uit onderzoek van Beslist.nl.

In tien jaar tijd is het aantal zoekopdrachten naar duurzame jeansmerken gestegen met 312 procent. Uit onderzoek van online vergelijkings- en bestelplatform Beslist.nl blijkt dat de interesse in labels als Kings of Indigo (plus 266,7 procent) en Mud Jeans (plus 110,3 procent) is toegenomen. 

 

Kleermaker

Verder concludeert Beslist.nl dat Nederlanders er steeds vaker voor kiezen om versleten of kapotte kleding te repareren. In de afgelopen tien jaar is het aantal mensen dat op zoek is naar een kleermaker met 250 procent gestegen. Om kledingreparaties meer onder de aandacht te brengen lanceerde Sire begin september de campagne ‘Waardeer het, repareer het’, waarin Nederlanders worden opgeroepen hun kapotte spullen en kleding een tweede leven te geven door deze te laten maken.

 

Bewustzijn

Volgens Beslist.nl groeit het bewustzijn over de duurzaamheid van kleding en jeans mede toe door veelbekeken documentaires over de negatieve impact van kledingproductie op het milieu, zoals The True Cost en Blue River. 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.