Omzetgroei voor H&M Groep, Ecoalf opent winkel in Nederland en Caroline Biss wil uitbreiden in Nederland

AMSTERDAM, 16 september 2019 13:16 | Renate Zoutberg

De H&M Groep heeft een goed derde kwartaal achter de rug, het duurzame modelabel Ecoalf gaat een winkel openen in ons land en het Belgische merk Caroline Biss wil uitbreiden in Nederland. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 16 september.

H&M Groep boekt omzetgroei

De H&M Groep, het moederbedrijf van H&M, Weekday en Arke,  heeft in het derde kwartaal een omzetgroei van 12 procent gehaald. Dat meldt het FD.  Het kwam uit op €5 miljard.

Deze groei is volgens het Zweedse modebedrijf mede te danken aan de zomercollectie, die volgens het concern in de smaak viel bij consumenten. Ook zegt de H&M Groep dat het het marktaandeel ziet groeien. Op 3 oktober presenteren ze de resultaten van de eerste negen maanden van dit jaar.

Trenddag Textilia op 12 november in de Kunsthal

De Trenddag die op 12 november wordt gehouden, vindt wederom op een inspirerende locatie plaats. Deze editie wordt gehouden in de Kunsthal in Rotterdam. Tijdens de Trenddag praten trendforecasters Christine Boland en Jan Agelink je bij over de belangrijkste trends voor het nieuwe inkoopseizoen voor winter 2020-2021. Er wordt ingegaan op belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen en natuurlijk de belangrijkste mode-, design-, kleur-, vormen en materiaaltrends die we daardoor gaan zien in het nieuwe winterseizoen.

De Kunsthal is ontworpen door de wereldberoemde architect Rem Koolhaas samen met projectarchitect Fuminori Hoshino van het Rotterdamse architectenbureau OMA. Op 1 februari 2014 is de Kunsthal heropend na een intensieve verbouwing van zeven maanden. De Trenddag is een initiatief van Textilia, Schoenvisie en Bengels.

Spaans label Ecoalf opent winkel in Nederland

Ecoalf, het Spaanse duurzame modelabel, gaat een winkel openen in ons land. Dat meldt Retailtrends. Eigenaar van het merk Javier Goyeneche maakte het nieuws zelf bekend tijdens een retailevenement waarbij hij aanwezig was in Amersfoort. De winkel komt in Amsterdam, waar precies is echter nog niet bekend gemaakt.

Ecoalf maakt kleding voor mannen en vrouwen van gerecycled afval. De winkel in Amsterdam wordt de vijfde winkel van het merk. Ecoalf heeft al winkels in Barcelona, Madrid, Malaga en Berlijn.

Unrobe uitgeroepen tot RetailRookie of the Year 2019-2020

Unrobe, het merk dat kleding produceert op aanvraag, is vorige week uitgeroepen tot RetailRookie of The Year 2019-2020. Dat werd bekendgemaakt tijdens de vierde editie van het Retail & Brands Festival, zo meldt het merk in een persbericht. Tien innovatieve concepten mochten die dag in twee minuten de vakjury overtuigen van hun concept. De vakjury koos unaniem voor Unrobe vanwege de overtuigende pitch, de belangrijke missie, het unieke business model en door de schaalbaarheid met hun B2B strategie, staat in het persbericht.

Unrobe produceert precies wat het verkoopt. “Zo produceren we zero waste en vragen we aandacht voor de groeiende afvalberg”, zegt oprichter Daan Ubachs (op de foto hieronder, midden). Daarnaast gebruiken ze uitsluitend duurzame stoffen als organisch en gerecycled katoen en produceren ze in fabrieken dichtbij huis, in Portugal.

Reatil Rookie of the Year

Tiende Nederlandse winkel voor Caroline Biss

Het Belgische modelabel Caroline Biss opent op 13 september een tiende Nederlands filiaal in Breda. Het is de 29e winkel van het label. Dat meldt Fashionunited.

Het merk wil op korte termijn uitbreiden in Nederland, zowel met deze nieuwe opening als in de multimerkenwinkels, vertelt creatief directeur Ann-Christine Bouckaert. “Het gaat de goeie richting uit en daar willen we op doorgaan.” Op de lange termijn wil ze Caroline Biss op de Europese kaart zetten. Of buurland Duitsland daar ook nog onderdeel van uitmaakt, is de vraag. Daar zijn de winkels recent gesloten. Bouckaert: “Duitsland hebben we uitgeprobeerd maar we zijn er intussen gestopt. We wilden aftasten maar het bleek nog niet het juiste moment en je moet nu eenmaal kiezen waar je je middelen in wil stoppen. Ik denk niet dat het merk niet aansloeg bij de Duitsers maar het ging traag en kostte te veel geld. Je moet kansen kiezen die renderen. Ook in Nederland ging het langzaam, maar nu openen we een tiende winkel en naar mijn gevoel zijn we er nog niet klaar.”

 

FOTO: Kunsthal / Jeroen Musch

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.